مجله خبری کارن چاپ

سویشرت و هودی

سویشرت و هودی کارن چاپ

سویشرت و هودی دو مدل لباس گرم مناسب بهار و پاییز هستند که طی چندین سال گذشته در طرح و رنگ‌های متفاوت، مورد توجه بسیاری از خانم‌ها و آقایان در تمام سنین قرار گرفته است. با این حال بسیاری از مردم تفاوت و نام صحیح این دو لباس را نمی‌دانند و به اشتباه نام می‌برند.

تاریخچه سویشرت :

یک سویشرت لباسی است که دارای آستین بلند و مشابه پلیور است. بالاتنه را پوشش می دهد می تواند به تنهایی یا با لایه ی اضافی پوشیده شود. سویشرت ها دکمه، کلاه یا زیپ ندارند و اغلب از مواد : پشم، کتان، جرسی و الیاف مصنوعی شاخته می شوند. این لباس ابتدا در پوشاک ورزشی پا به عرصه گذاشت. ورزشکاران اغلب از آن استفاده می کنند زیرا عرق را جذب می کند و بدن آنها را در فعالیت ها آزاد نگه می دارد. مانند هر لباس دیگری این لباس نیز راه خود را به بازارهای تجاری باز کرد.

تاریخچه هودی:

شاید این موضوع برایتان عجیب به نظر برسد، اما قرن‌هاست که خانم‌ها و آقایان از هودی استفاده می‌کنند. ریشه کلمه هود (Hood) به واژه (Hod) از زبان قبیله‌ای از ژرمن‌ها در قرن ۵ میلادی باز‌می‌گردد که به معنای (Hat) یا کلاه امروزی است. در گذشته بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه‌داری به تن می‌کردند که به نظر می‌رسد طراحی هودی‌های مدرن از همان لباس‌ قدیمی الهام گرفته شده است.

در اوایل سال ۱۹۳۰ میلادی، دمای بسیاری از کارخانه‌های نیویورک پایین بود و کارگران در آن سرما باید لباس گرم به تن می‌کردند. از این رو لباس فرم کارگران، شباهت بسیاری به مدل هودی مدرن این روزها دارد. بنابراین در این سال‌ها محبوبیت هودی چاپی تا سال ۱۹۹۰ بیشتر شد و مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار گرفت.

مطالعه کنید: ماندگاری طرح چاپی روی هودی

پیش از دهه ۹۰ میلادی، در سال ۱۹۷۰، بسیاری از خواننده‌های رپ آمریکا، از هودی به عنوان لباس مرسوم خود استفاده می‌کردند. علاوه بر این، فیلم سینمایی راکی با بازی سیلوستر استالونه، باعث محبوبیت بیشتر هودی شد و توجه بسیاری از طراحان لباس و دختران و پسران جوان را به خود جلب کرد.

در آغاز سال ۱۹۹۰ بسیاری از اسکیت بازها و ورزشکاران، از هودی به عنوان لباس ورزشی خود استفاده می‌کردند، از این رو طراحان مطرحی از جمله تامی هایلفیگر، جورجو آرمانی و رالف لورن، کالکشن خود را با ارائه هودی در طرح و رنگ‌های متفاوت، آغاز کردند.

سویشرت مشکی لوگو یوونتوس

هودی (به انگلیسی: hoody) یک پوشاک مشابه پلیور است. هودی در واقع یک سویشرت کلاه‌ دار است؛ همچنین، هودی ممکن است جیب، زیپ و دکمه داشته باشد. وجود یک طناب یا بند برای تنظیم کلاه به‌شکل دلخواه نیز از ویژگی‌های خوبِ آن است.

هودی در واقع “hooded sweatshirt” سویشرت کلاه دار است. این لباس اغلب ویژگی های سویشرت را دارد اما نکات اضافی را نیز دربر می گیرد. هودی و سویشرت هر دو بدون یقه ، آزاد و گشاد و اسپرت هستند. هم چنین نرم و منطعف هستند و گرما و عایق دارند. سویشرت و هودی معمولا دارای تایپوگرافی و یا طرح دلخواه در سینه یا بازو هستند. هر دو می توانند دارای جیب باشند. اما فرق هودی این است که دارای کلاه اغلب بند دار است. هم چنین هودی می تواند با دکمه، زیپ و … باز شود.

کاربرد:

سویشرت و هودی لباس هایی هستند که امروزه بدون توجه به سن، جنسیت یا دیگر ویژگی های متمایز پوشیده می شوند.

چاپ روی هودی و سویشرت:

همانطور که در بالا به آن اشاره شد سویشرت و هودی دارای تایپو گرافی و طرح دلخواه میباشند. با استفاده از چاپ عکس روی هودی و سویشرت میتوان سویشرت و هودی خود را با سلیقه خود طراحی کنید و کارن چاپ ، چاپ روی سویشرت پنبه ای و چاپ دیجیتال روی سویشرت را برای شما کاربران در کمترین زمان انجام میدهد. شما میتوانید از طرح های موجود در فروشگاه کارن چاپ طرح مورد نظرتان را انتخاب نمایید و یا با بررسی طرح ها و کسب ایده میتوانید طرح خود را در قسمت چاپ طرح دلخواه سفارش گذاری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید