مجله خبری کارن چاپ

۵ راز خوش‌پوشی با تیشرت

پیش از فاش کردن رازهای خوش‌تیپ‌تر به نظر رسیدن با تیشرت، اجازه دهید یک سوال مطرح کنم، آیا تیشرت در نظر شما لباسی است دم‌دستی که به سادگی آن را انتخاب می‌کنید و خیلی راحت می‌شود آن را با هر چه دلتان خواست ست کنید؟ یا اینکه معتقدید دنیای تیشرت‌ها هم قاعده و قانون خود را دارند و مانند سایر بخش‌های کمد لباستان برای پوشیدن‌شان باید نکات خاصی را مد نظر داشت؟
اگر از دسته اول هستید و ملاک انتخاب‌تان صرفا به دل نشستن تیشرت است باید بگویم ممکن است در برخی انتخاب‌هایتان دچار اشتباه شوید و آنچه برازنده‌تان است را انتخاب نکنید.
برای آنکه یک تی‌شرت مناسب را انتخاب کنید باید به ۵ مورد خوب دقت کنید. فیت بودن، رنگ، نوع پارچه، استایل و کاربرد تیشرت. این موارد را به تفصیل در ادامه توضیح می‌دهیم.

مطالعه کنید: نکاتی که برای خرید تیشرت چاپی باید بدانید

۱ -فیت بودن

برای آنکه بفهمیم تیشرت فیت بدن ما است یا خیر باید این موارد را در نظر داشته باشیم:

استایل با تیشرت

• سرشانه‌ها:

دقت کنید سرشانه‌های لباس باید دقیقا منطبق با لبه‌های سرشانه‌هایتان باشد.

• آستین‌ها:

آستین ها دور بازویتان را در برگرفته باشد و خیلی بزرگتر از آن نباشد، آستین‌ها نباید تا آرنج ادامه داشته باشند. اگر بازوهای بزرگی دارید از تی‌شرت‌هایی با آستین کوتاه‌تر استفاده کنید یا آستین ‌تی‌شرت را اگر راه می‌دهد یک تا بزنید.

• قد تیشرت:

قد تیشرت نه باید خیلی کوتاه باشد و نه خیلی بلند، باید به قدری بلند باشد که بتوان آن را در شلوار کرد. مطمئن شوید لبه‌ی آن از استخوان لگن پایین‌تر می‌رود.

• شکم:

تیشرت شما در بخش ناحیه شکم باید به گونه‌ای باشد که فرم انحنای شکم را تا حدودی نمایان سازد. اگر خیلی گشاد باشد شکل شکم مشخص نیست. اگر خیلی هم تنگ باشد تمام جزییات شکم‌تان مشخص خواهد بود.

• گردن:

اگر بازوهای‌تان را بالا بگیرید نباید فاصله‌ای میان یقه و گردن بیفتد و ضمنا نباید آنقدر تنگ باشد که به گردن و سینه چسبیده باشد و احساس ناخوشایندی به شما دست دهد.
یک تیشرت خوش‌فرم نباید هیچ محدودیت حرکتی برای شما ایجاد کند و تیشرت‌های تنگ صرفا به درد ورزش می‌خورند.

۲ -انتخاب رنگ درست

اقلا باید از این چهار رنگ اصلی، چندتایی داشته باشید. سفید، خاکستری، مشکی و آبی تیره

انتخاب رنگ تیشرت

• تیشرت سفید:

مکمل تمام رنگ‌ پوست‌ها. یک تی‌شرت کلاسیک همیشه باید جزیی از کمد لباستان باشد. فقط به یاد داشته داشته باشید لباس‌های سفید را صرفا با سایر لباس‌های سفید بشویید.

• تیشرت خاکستری:

ترکیبی است از سایه‌‌های مختلف و شکل بدن را به شکلی مجازی ترسیم می‌کند. از خوبی‌های خاکستری نسبت‌ به رنگ‌های تیره آن است که اثرات ناشی از عرق بدن کمتر بر روی آن دیده می‌شود

• تیشرت مشکی:

یک رنگ همه‌کاره که همه جا به کار می‌آید. رنگ مشکی با اکثر تیپ‌ها ترکیبی زیبا میسازد اما این اشکال را هم دارد که معمولا کیفیتش را از دست می‌دهد و اصطلاحا بور می‌شود. پوشیدنش در گرمای شدید تابستان هم کار سختی است.

• تیشرت آبی تیره:

آبی تیره رنگ بهتری است نسبت به مشکی، جون تنالیته‌ی رنگی آن با لباس‌های جین خیلی هماهنگ است و ترکیب‌های خوبی می‌توان از آن‌ ساخت.

• سایر رنگ‌ها:

تیشرت قطعا ساده‌ترین راهی است که شما می‌توانید هر رنگی را در قالب تن خود بیازمایید. فقط مراقب باشید رنگ آن با رنگ پوست‌تان هماهنگی داشته باشد.

۳ -انتخاب پارچه‌ی مناسب:

برای برخی سنگینی بافت تیشرت، ملاک کیفیت است، اما این تصوری غلط است و چه بسا پارچه‌های سبک تر قیمتی بالاتر دارند. بهترین انتخاب تیشرت‌های ۱۰۰% پنبه‌ای هستند. ترکیب‌های پنبه نیز مناسبند مثلا اگر مقداری الاستن با پنبه ترکیب شده باشد به فرم‌بخشی به تی‌شرت کمک می‌کند حال آنکه اگر پنبه با پلی‌استر ترکیب شده باشد جنسی نازل‌تر خواهیم داشت که تنفس خوبی ندارد گرچه ویژگی‌های خوب دیگری به آن اضافه شده است.

4- استایل:

اولین چیزی که باید دقت کنید شکل یقه است، مخصوصا وقتی میخواهید تیشرت را زیر یک لباس دیگر بپوشید. مثلا باید بدانید مدل یقه تیشرت و کت‌تان باید یکسان باشد.

یقه‌های گرد برای کسانی که سینه‌های کوچک یا شانه‌هایی افتاده دارند مناسب است. این مدل یقه‌ شانه‌های شما را ایستاده‌تر نشان می‌دهد. یقه‌های هفتی نیز برای افراد کوتاه تر مناسب است. همچنین برای کسانی که گردنی بلند و صورتی لاغر دارند نیز توازن ایجاد می‌کند. یقه‌های هفت بلند و یقه قایقی را نیز می‌توانید به فراخور موقعیت و مد روز و سایر پارامترها استفاده کنید.
آیا تیشرت را باید داخل شلوار زد؟
به طور کلی پاسخ این سوال منفی است اما اگر از تیشرت به عنوان یونیفرم استفاده می‌کنید بهتر است این کار را انجام دهید. معمولا توزدن تیشرت برای پولوشرت‌های آستین‌کوتاه و داخل شلوارهای تنگ خیلی خوب جواب می‌دهد.

تیشرت چاپی مردانه

۵ -کاربرد تیشرت:

از خود بپرسید چه زمانی برای پوشیدن تیشرت مناسب است؟ اگر در یک مهمانی یا قرار اول می‌خواهید تاثیرگذار باشید تیشرت رنگی انتخاب بهتری است. یا از خود بپرسید در این مجلس باقی افراد چگونه لباس خواهند پوشید؟ اگر به جایی می‌روید که میدانید بیشتر افراد لباس‌های راحت و تیشرت می‌پوشند شما نیز تیشرت بپوشید اما یک تیشرت باکیفیت.

مطالعه کنید: تیشرت های ست و کاربرد آن

پارک، ساحل، مکان‌های ورزشی و قرارهای دوستانه از دیگر جاهایی است که دستتان برای پوشیدن این نوع لباس باز است. فقط دقت کنید این تیشرت برای پوشیدن زیر لباس دیگر (مانند کت یا ژاکت) طراحی شده یا به عنوان یک لباس بیرونی.

دیدگاهتان را بنویسید