مجله خبری کارن چاپ

نکاتی که هنگام خرید تیشرت های چاپی باید بدانید

نکاتی که هنگام خرید تیشرت چاپی باید بدانید

تیشرت یکی از لباس‌های بسیار جذاب و پرکاربرد در بین مردان و زنان است که بر اساس مدل، شکل یقه، رنگ‌بندی و ... کاربردهای متفاوتی دارد. این لباس‌ها در انواع طرح‌ها و رنگ‌بندی‌ها در بازار موجود هستند. تیشرت‌های چاپی یکی از انواع این مدل لباس‌ها است که خود بسته به نوع چاپ عکس روی تیشرت، در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. چاپ طرح‌های مختلف بر روی تیشرت‌ها ساده باعث جذابیت بیشتر آن‌ها شده که طرفداران بسیاری نیز دارد. از تیشرت‌های چاپی می‌توان در مکان‌های بسیار و کاربردهای مختلف استفاده کرد. بسیاری از برندها از این تیشرت‌ها برای تبلیغ محصولات خود و برخی دیگر به منظور نشان دادن عقایدشان استفاده می‌کنند. علاوه بر این دو مورد بسیاری از افراد تنها از آن جهت که تیشرت‌های چاپی جذاب‌تر و زیباتر هستند، از آن‌ها استفاده می‌کنند. با تمام این اوصاف تیشرت‌ چاپی نیز یک لباس مستقل برای پوشش محسوب می‌شوند. از این رو اگر در خرید آن‌ها نکاتی را رعایت کنید، بدون شک زیبایی معقولی را ایجاد خواهد کرد. با ما همراه باشید تا با نکاتی مهم برای خرید تیشرت‌های چاپی آشنا شوید.

به چه لباس‌هایی تیشرت گفته می‌شود؟

تیشرت‌ها لباس‌هایی خنک، راحت و سبک هستند که طرفداران بسیاری در بین خانم‌ها و آقایان دارد. همچنین به علت راحتی و پرکاربرد بودن این مدل لباس، از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات در بوتیک‌ها به شمار می‌رود. در بین انواع مختلف تیشرت، تیشرت‌های چاپی محبوبیت بیشتری دارند. زیرا طرح‌های چاپ شده بر روی آن‌ها جذابیتشان را چندین برابر کرده و در کنار دیگر لباس‌ها استایلی زیبا و شیک را برای افراد ایجاد می‌کند. تیشرت‌ها اصولاً جلو بسته، بدون یقه و بدون دکمه تولید می‌شوند. اما امروزه به علت تنوع بسیار بالا در طرح‌ها و مدل‌ها در برخی تیشرت‌های زنانه شاهد یقه و مدل‌های متفاوت هستیم.

خرید تیشرت چاپی

تیشرت‌ها به طور کلی در سه گروه یقه‌دار، اسپرت یا ورزشی و چاپی، که هر کدام از این مدل‌ها نیز خود به گروه‌های دیگری تقسیم می‌شوند. هر مدل تیشرتی برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلاً تیشرت‌های یقه اسکوپی، گردن را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهند. این مدل تیشرت‌ها برای افراد کوتاه قد و کسانی که گردن کوتاهی دارند بسیار مناسب است. یا تیشرت‌های یقه قایقی که شانه‌ها را پهن‌تر نشان می‌دهند.

تیشرت‌های چاپی

در بین انواع مدل‌های تیشرت، تیشرت‌های چاپی طرفداران بسیار بیشتری دارد. معمولاً از این نوع تیشرت‌ها در صنعت تبلیغات استفاده می‌شود. از کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ محصولات ورزشی گرفته تا تبلیغات تیم‌های مختلف ورزشی، از تیشرت‌های چاپی استفاده می‌کنند. علاوه بر این‌ها برخی افراد تمایل دارند طرح‌های شخصی و دلخواه خود را بر روی تیشرت، چاپ کنند. به عنوان مثال زوج‌ها عکس‌های دو نفره یا طرح‌های عاشقانه را بر روی تیشرت خود چاپ می‌کنند. برای این منظور نیز فروشگاه‌ها و مراکز چاپ تیشرت زیادی وجود دارد که می‌توان به راحتی طرح دلخواه را سفارش داد.

تیشرت ست زن و شوهر

نکات مهم هنگام خرید تیشرت‌های چاپی

اگر شما تمایل به خرید تیشرت چاپی دارید باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. ما در این بخش شما را با نکات مهم هنگام خرید تیشرت چاپی آشنا خواهیم کرد.

1. جنس تیشرت چاپی

در تولید تیشرت‌های چاپی از اجناس خاصی استفاده می‌شود، به این منظور که هر جنس پارچه‌ای برای چاپ طرح مناسب نیست. به همین دلیل جنس این نوع تیشرت‌ها می‌تواند محدودتر از سایرین باشد. نکته بسیار مهمی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید کیفیت جنس و طرح چاپی است. هر چه جنس تیشرت بهتر باشد، نه تنها طرح چاپی روی آن با کیفیت‌تر است، بلکه طول عمر بیشتری نیز خواهد داشت. تیشرت‌های پلی استری، نخ پنبه‌ای، مرینو و ژرسه اجناس با کیفیتی هستند. پس قبل از توجه به قیمت حتماً جنس آن را در نظر بگیرید. در کل تیشرت‌هایی که چروک و پرز پرز نشوند، کیفیت بسیار بالایی دارند.

تیشرت چاپی نخ پنبه

2. مدل یقه تیشرت

مدل یقه تیشرت همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم تأثیر بسیار زیادی در نحوه نشان دادن اندام شما دارد. بنابراین متناسب با اندام خود و نیازهایی که دارید، یقه مناسب را انتخاب کنید.

3. سایز و اندازه تیشرت

تیشرت‌ها همان‌طور که اشاره کردیم به راحتی مشهورند. امروزه تیشرت‌های اندامی بسیاری تولید می‌شوند که ورزشکاران بیشتر از این مدل‌ها استفاده می‌کنند. اما اگر به دنبال راحتی و ظاهر معقولی هستید، سایز مناسبی را که نه گشاد و نه تنگ باشد، انتخاب کنید. اگر استایل‌های لش را می‌پسندید نیز از تیشرت‌های خیلی گشاد و خیلی بلند استفاده نکنید. زیرا استایل شما را به هم می‌ریزند.

4. رنگ تیشرت

با توجه به ویژگی تیشرت‌ها از نظر راحتی و پر کاربردی، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید با اکثر استایل‌های روزانه خود بپوشید. رنگ‌های خنثی معمولاً با اکثر استایل‌ها و پوشش‌ها هماهنگی دارند. رنگ‌هایی مانند: مشکی، سفید، طوسی، سرمه‌ای و ... با اغلب رنگ‌بندی‌های لباس‌های دیگر به راحتی هماهنگ می‌شوند.

چاپ روی تیشرت مشکی

5. طرح چاپی روی تیشرت

تیشرت‌هایی با طرح‌های شلوغ و جملات خنده‌دار و تأمل برانگیز معمولاً مناسب نوجوانان هستند. این تیشرت‌ها برای افراد با سن‌های بیشتر از 18 چندان خوشایند نیستند. برای افراد بالای 18 سال تیشرت‌هایی با طرح‌های ساده علاوه بر جذابیت و زیبایی، استایل معقول‌تری را برای شما ایجاد خواهند کرد. از طرفی تیشرت‌هایی که طرح‌های ساده بر روی آن‌ها چاپ شده را می‌توان برای مدت طولانی‌تر استفاده کرد و با اغلب استایل‌های تیشرت چاپی هماهنگ‌تر هستند.

6. موقعیت مکانی

هر استایل و پوششی برای مکان و موقعیت خاصی مناسب است. شما باید بدانید که چه لباسی را برای چه مکان و موقعیتی بپوشید. تیشرت‌های چاپی اغلب برای استایل‌های خیابانی مناسب هستند. از این رو نمی‌توان از آن‌ها برای مراسمات رسمی استفاده کرد. همان‌طور که نمی‌توانید در جمع‌های دوستانه کت و شلوار بپوشید. بنابراین هنگام خرید حتماً به موقعیت و مکان پوشیدن آن دقت کنید.

مطالعه کنید: استایل های خیابانی پیشنهادی با تیشرت چاپی

7. نوع دوخت تیشرت

هنگام خرید تیشرت حتما به نحوه دوخت لباس دقت کنید. زیربغل چروکیده و تنگ تیشرت‌ها، نشان‌دهنده دوخت نامناسب آن‌ها است. بنابراین از خریدن این نوع لباس‌ها خودداری کنید. دقت کنید که تیشرت درز دوخت نداشته باشد. تمامی بخش‌های مهم مانند: سر آستین و زیر بغل آن را به خوبی بررسی کنید.

8. وزن تیشرت

یکی از موارد بسیار مهم هنگام خرید تیشرت، توجه کردن به وزن آن است. یک تیشرت مناسب باید وزنش به اندازه‌ای باشد که لباس زیر شما مشخص نباشد. برای این کار می‌توانید دست خود را زیر لباس قرار دهید و میزان نازکی آن را بسنجید.

تیشرت‌ها نسبت به دیگر لباس‌ها قیمت معقول‌تری دارند و می‌توانید با کمترین قیمت یک تیشرت با کیفیت مناسب خریداری کنید. کیفیت و جنس لباس باید با هم تناسب داشته باشند. بنابراین دقت کنید که متناسب با هر قیمتی، کیفیت مناسبی را انتخاب کنید. متأسفانه این باور که لباس‌های خارجی کیفیت بهتری دارند، در بین مردم نهادینه شده است. در حالی که همیشه چنین نیست. بسیاری از پارچه‌های ایرانی در بازار وجود دارند که علاوه بر کیفیت بسیار بالایی که دارند، از قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به اجناس خارجی برخوردارند. از طرفی برخی اجناس خارجی علی‌رغم کیفیت بسیار پایینشان به دلیل وارد شدن از کشورهای دیگر قیمت بسیار بالایی دارند. این قبیل تیشرت‌ها تناسبی بین قیمت و کیفیتشان وجود ندارد. بنابراین هنگام خرید تیشرت بدون توجه به خارجی یا ایرانی بودن آن، بهترین جنس را با قیمت متناسب با آن انتخاب کنید.

ما در این بخش از مقاله سعی کردیم تمامی نکاتی را که باید هنگام خرید تیشرت چاپی مناسب رعایت کنید، برای شما عزیزان ارائه دهیم. اما برای آن که تیشرت شما مدت طولانی عمر کند، علی‌رغم کیفیت جنس آن باید به درستی از آن نگهداری و با شیوه صحیح شسته شوند. شستن تیشرت‌ها به خصوص نوع چاپی آن‌ها تأثیر بسیار زیادی بر طول عمرشان می‌گذارد. زیرا در تیشرت‌های چاپی که طرح آن‌ها از طریق لیبل ایجاد شده، به منظور جلوگیری از پوسته پوسته شدن طرح باید با دقت بسیار بالا شسته شوند. خراب شدن طرح چاپی روی تیشرت‌ها، آن‌ها را بلااستفاده خواهد کرد. هر تیشرت بسته به جنس و مواد به کار رفته در تولید پارچ آن باید بر اساس دستورالعمل مخصوص آن جنس شسته شود. بنابراین علاوه بر خرید تیشرت‌های با کیفیت، حتماً نحوه شستشو و نگهداری از آن‌ها را به خوبی یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید