مجله خبری کارن چاپ

چه کنیم تا تیشرت‌های چاپی سال‌ها نو و سالم بمانند؟ روش‌های مواظبت و نگهداری از پارچه‌های چاپی

روش‌های مواظبت و نگهداری از پارچه‌های چاپی

لباس‌ها و تیشرت‌های چاپی از جمله لباس‌هایی هستند که با توجه به تنوع، زیبایی و طراحی‌های خاصی که دارند، امروزه بسیار مورد توجه افراد و به‌خصوص جوانان و نوجوانان قرار گرفته‌اند. زیبایی و طرح ‎‌و رنگ‌های متنوعی که این دسته از لباس‌ها دارند، باعث‌شده تا حجم زیادی از لباس‌های قشر جوان را این مدل لباس‌ها تشکیل دهند. هرچند نگهداری از پارچه‌های چاپی با سایر لباس‌ها کمی متفاوت است و نیاز به دقت بیشتری دارد.

چراکه اگر نکات لازم برای نگهداری پارچه های چاپی به خوبی رعایت نشوند، زیبایی این لباس‌ها تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و دیگر آن زیبایی اولیه را به هیچ عنوان نخواهند داشت.

اگر نکات لازم برای نگهداری پارچه های چاپی به خوبی رعایت نشوند، زیبایی این لباس‌ها تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در حدی که دیگر آن زیبایی اولیه را به هیچ عنوان نخواهند داشت.

احتمالاً شما هم لباس‌های چاپی دارید و می‌خواهید با نگهداری از پارچه‌های چاپی دوام آن‌ها را بیشتر کرده و زیبایی‌شان را حفظ کنید. این مقاله مخصوص شماست، پس تا انتها ما را همراهی کنید.

نگهداری از پارچه‌های چاپی

5 نکته در مورد نگهداری از پارچه‌های چاپی

شاید مهم‌ترین موردی که درباره نگهداری پارچه های چاپی به ذهن افراد می‌رسد، نحوه شست‌وشوی آن‌ها باشد. البته که شست‌وشوی درست و اصولی نیز بی‌نهایت در دوام پارچه موثر است اما نکات دیگری هم وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانید تیشرت‌های چاپی خود را برای سالیان سال، مثل روز اول نگهداری کرده و استفاده کنید. در ادامه، برخی از مهم‌ترین این نکات را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

         1. استفاده از خشک‌کن ممنوع

استفاده از خشک‌کن پس از شست‌وشوی لباس یک روش مرسوم و سریع برای گرفتن اضافه آب لباس و خشک کردن آن است. اما باید بدانید گرمایی که دستگاه خشک‌کن به الیاف پارچه وارد می‌کند، باعث خرابی طرح چاپی و در مواردی، تکه‌تکه شدن آن می‌شود.

         2. اتو نکنید

اگر شما حتی یک بار هم اتو کردن یک تیشرت یا لباس چاپی را امتحان کرده باشید، حتماً متوجه سختی اتو کردن پارچه‌ی آن شده‌اید. حتی ممکن است مثل بسیاری از افراد، طرح چاپی لباس خود را از بین برده باشید.

به طور کلی، توصیه می‌شود برای نگهداری پارچه های چاپی، این لباس‌ها را اتو نکنید، چراکه گرمای اتو چاپ پارچه را از بین می‌برد.

اما اگر ناچار به اتو کردن شدید، دمای اتو را کم کنید و لباستان را به صورت پشت و رو اتو کنید و قسمت‌های چاپ شده را خیلی سریع، نرم و در کمترین درجه ممکن اتو بزنید. همچنین برای محافظت بیشتر، می‌توانید از یک لایه پارچه‌ای محافظ نیز روی طرح چاپی خود در زمان اتوکاری استفاده کنید.

نگهداری از پارچه‌های چاپی

         3. برچسب‌های مراقبتی را به‌خوبی مطالعه کنید

حتماً تاکنون پرچسب‌های محافظتی لباس‌ها و تی‌شرت‌های خود را دیده‌اید. اطلاعات این برچسب‌ها را با دقت بخوانید و برای نگه‌داری اصولی از لباس، آنها را در نظر داشته باشید. این برچسب‌ها اطلاعاتی در رابطه با شست‌وشوی لباس، خشک کردن آن و سایر نکات مربوط به نگهداری پارچه های چاپی به شما ارائه خواهند داد.

         4. لباس‌ها را تا نکنید

یکی از مهم‌ترین نکات برای نگهداری پارچه های چاپی در مورد تا کردن آنهاست. در صورت امکان لباس‌های چاپی را تا نزنید. اگر نمی‌توانید آنها را راسته در کمد خود بگذارید، حتماً دقت کنید که در زمان تا زدن، قسمت چاپ‌شده‌ی ‌آن کاملاً صاف و بدون هیچ تاشدگی قرار بگیرد. بهترین روش برای نگهداری تیشرت‌های چاپی، آویزان کردن آن‌ها است.

         5. به کیفیت لباس و نحوه چاپ آن توجه کنید

هرچقدر هم که شما نکات مربوط به نگهداری پارچه های چاپی را رعایت کنید، اما اگر لباس شما و به‌خصوص چاپ آن کیفیت خوبی نداشته باشد، باز هم خیلی سریع‌تر از چیزی که فکرش را بکنید، زیبایی اولیه‌ی طرح چاپی آن از بین می‌رود.

بنابراین سعی کنید همیشه لباس‌هایتان و به ویژه تیشرت‌های چاپی را از برندی تهیه کنید که از جنس پارچه و کیفیت چاپ آن، کاملاً مطمئن باشید.

برای مثال لباس‌های چاپی که از فناوری جدید دی تی اف برای چاپ روی آن‌ها استفاده‌شده است، به دلیل چاپ باکیفیت و خوبی که دارند، یک انتخاب مناسب به شمار می‌روند.

لباس‌های چاپی با طرح خاص را از کجا تهیه کنیم؟

لباس‌های چاپی تنوع بسیار زیادی دارند. گرچه در فروشگاه‌های بسیار زیادی، این مدل از لباس‌ها یافت می‌شوند، اما با توجه به هزینه بالای پوشاک، توصیه ما به شما این است که تمام لباس‌های خود مخصوصاً لباس‌های چاپی که حساسیت بیشتری دارند را از یک برند شناخته‌شده تهیه کنید تا خیالتان از بابت کیفیت آن آسوده باشد.

به همین خاطر ما تصمیم داریم برای کمک به شما در انتخاب لباس‌های چاپی مناسب، یک مجموعه معتبر را در این زمینه معرفی کنیم. سایت کارن چاپ همان جایی است که می‌توانید بهترین لباس‌های چاپی را از آن تهیه کنید.

کارن چاپ یک مجموعه خدمات چاپ لباس و… است که با استفاده از فناوری جدید چاپ دی تی اف لباس‌های چاپی باکیفیت و زیبایی تولید می‌کند.

نگهداری از پارچه‌های چاپی

از جمله مزایای خرید از سایت کارن چاپ این است که شما می‌توانید طرح مورد نظر خود برای چاپ روی انواع پوشاک را از این مجموعه سفارش دهید تا یک استایل خاص و شخصی‌شده داشته باشید.

در نهایت، لباس خود را از هر کجا و با هر قیمتی که تهیه کرده باشید، بدون دانستن و رعایت نکات نگهداری پارچه های چاپی، نمی‌توانید به‌خوبی از آن استفاده کنید.

پس سعی کنید همیشه با رعایت نکاتی که گفتیم، از لباس‌های مورد علاقه‌ی خود محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید