مجله خبری کارن چاپ

کشورهایی که بالاترین میزان تولید تیشرت را دارند

کشورهایی که بالاترین میزان تولید تیشرت را دارند

امروزه تیشرت‌های چاپی لباس‌هایی راحت و به صرفه برای همه‌ی سنین و مناسب همه‌ی جنسیت‌ها هستند. برخی از کشورها از این بازار تقاضا و محبوبیت تیشرت‌ها استفاده کرده‌اند و اکنون تبدیل به بزرگترین و قدرتمندترین مراکز تولید این لباس‌ها در جهان شده‌اند. در این مقاله به بررسی این کشورها و میزان تولید آن‌ها در زمینه‌ی تیشرت‌های چاپی می‌پردازیم. اگر شما هم جزو تولید کنندگان یا علاقه‌مندان به بازار تولید چاپ تیشرت هستید این مطلب می‌تواند برای شما جذاب و مفید باشد.

ابتدا نام کشورهایی که در این زمینه قدرتمند هستند به شکل مجزا بررسی می‌کنیم:

بنگلادش

این کشور انواع مختلفی از محصولات پوشاک را به سراسر جهان صادر می‌کند.  در تولید تیشرت نیز بنگلادش از سال 2007 تا 2015 بالاترین رشد را در بین سایر کشورهای تولید کننده داشته است. چین 3881 میلیون دستگاه، بنگلادش(1521 میلیون دستگاه و هند 1062 میلیون دستگاه برای تولید تیشرت را دارند. این نکته را نیز باید بدانید که اغلب برندها به خصوص برندهای فست فشن با تولید عمده، تولید محصولات خود را به این کشورها می‌سپارند. یعنی تیشرتی که شما از برندی همچون زارا می‌خرید در یکی از این کشورها تولید شده است. حجم تیشرت‌های تولیدی در کشور بنگلادش (+ 11.2 درصد در سال) و هند (+ 7.6 درصد در سال) بالاترین نرخ رشد تولید را در بین کشورهای اصلی تولیدکننده از سال 2007 تا 2015 به دست آوردند، در حالی که چین در این بازه (-1.6 درصد در سال) رشد منفی را نیز تجربه کرده است. این آمار طبق گزارشی که توسط « Index box»، یک منبع پیشرو در تحقیقات بازار پوشاک، با عنوان « بازار پیشروی تولید تیشرت در جهان » منتشر شده است که تحلیل و پیش بینی تا سال 2025 را نیز انجام داده است.

 تیشرت بنگلادش

چین

چین با تولید حدود 5158 میلیون دستگاه در سال 2016 به عنوان کشور اصلی تولیدکننده‌ی تیشرت در جهان ظاهر شد که 39 درصد از کل تولید جهانی را به خود اختصاص داده است.  سایر تولیدکنندگان عمده بنگلادش (12%)، هند (11%)، ترکیه (6%)، ویتنام (3%) و کامبوج (3%) بودند.  تاکنون این کشورها کشورهای اصلی تولید کننده‌ی تیشرت در جهان بودند و روی هم 74 درصد از تولید جهانی تیشرت را تشکیل داده‌اند.

چین بزرگترین تولید کننده تیشرت

 علیرغم این واقعیت که چین همچنان یک مرکز مهم و اصلی جهانی برای تولید تیشرت است، تولید به تدریج به سایر کشورهای آسیایی منتقل شده، جایی که قیمت تمام شده برای تولید محصولات صنعت پوشاک به طور قابل توجهی کمتر از چین است و برای برندها به صرفه‌تر می‌شود.

بنابراین، کامبوج (+40.0٪ در سال)، ویتنام (+12.8٪)، بنگلادش (+10.6٪ در سال) و هند (+7.6٪) بیشترین رشد را در تولید تیشرت در این چند سال  تجربه کردند.  در این گزارش آمده است که در همان زمان، تولید در چین سرعت کمتری در رشد تولید تیشرت داشته است.

 بازار جهانی تی شرت در حال رشد است

 بر اساس تحقیقات انجام شده توسط « Index Box» ، تولید جهانی تیشرت در سال 2015 حدود 11.7 میلیارد برآورد شد که 57 میلیون بیشتر از سال 2014 بود. افزایش سالانه +2.7٪ از نظر فیزیکی و +4.4٪  از نظر ارزش بین سال‌های  2007 تا 2015 بوده است. همچنین از نظر ارزش، تولید تیشرت در سال 2015 به 44.1 میلیارد دلار رسیده است.

 در این گزارش همچنین آمده است که در سال 2016، بازار جهانی تیشرت، 12.2 میلیون واحد افزایش یافته که با میانگین رشد 3.2 درصدی نسبت به 9 سال گذشته است.

تولید تیشرت به رشد خود ادامه خواهد داد

 تولید تی شرت از 10460 میلیون دستگاه در سال 2007 به 13046 میلیون دستگاه در سال 2016 افزایش یافت که 2.5% در سال افزایش یافت.  از نظر ارزشی، تولید تیشرت در جهان در سال 2016 به 49333 میلیون دلار رسید که تنها با افزایش جزئی نسبت به سال قبل مواجه شد.  در مجموع، از سال 2007 تا 2016، متوسط ​​نرخ رشد سالانه با توجه به ارزش تولید، 4.3+ درصد بوده است.

چین، بنگلادش، هند و ترکیه بزرگترین صادرکنندگان تیشرت هستند

 در سال 2016، حجم صادرات جهانی تیشرت در مجموع به 11.8 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل 4 درصد رشد داشت.

در سال 2016، چین (25٪ از کل صادرات)، بنگلادش (13٪)، هند (8٪)، ترکیه (7٪)، ایالات متحده، مکزیک و ویتنام (هر کدام 4٪) عمده ترین تامین کنندگان جهانی تیشرت بودند.  از سال 2007 تا 2016، ویتنام (+ 13.1 درصد در سال)، بنگلادش (+ 10.6 درصد در سال) و هند (+8.6 درصد) سریع‌ترین تأمین‌کنندگان در حال رشد در میان صادرکنندگان عمده‌ی تیشرت بودند. افزایش صادرات در این کشورها به دلیل ابزارهای تولید صادرات محور است که در نتیجه‌ی هزینه‌های ارزان نیروی کار امکان پذیر است. 

در میان مدت، بازار تیشرت قرار است به رشد متوسط ​​ادامه دهد

 طبق پیش‌بینی‌ها، مصرف ت‌شرت به دلیل بهبودی که در اقتصاد جهانی مشاهده می‌شود، روند شهرنشینی مداوم، افزایش جمعیت و افزایش سطح درآمد، قرار است روند رشد خود را حفظ کند. انتظار می‌رود روند جهانی بازار تیشرت با رشد سالانه +1.7 درصدی در میان مدت ادامه یابد.

 این گزارش خاطرنشان کرد که بازار جهانی تیشرت با سرعت‌های مختلف در مناطق مختلف، توسعه و گسترش خواهد یافت.  در حالیکه از نظر اقتصادی بازار ایالات متحده، کانادا و اروپای غربی از نظر مصرف تیشرت به نقطه اشباع خود نزدیک هستند، اقتصادهای نوظهور مانند چین، هند، روسیه و برزیل از اشباع دور هستند.  این کشورها چند ویژگی مشابه دارند؛ از جمله افزایش جمعیت، بهبود وضعیت اقتصادی، افزایش درآمد قابل مصرف و شهرنشینی.

 ایالات متحده و چین همچنان مصرف کنندگان اصلی تیشرت هستند

 کشورهایی که بیشترین مصرف را تا سال 2017 داشتند آمریکا (25%)، چین (19%)، انگلستان (5%)، هند (4%)، ژاپن (4%)، آلمان (3%)، کانادا (3%) بودند. همچنین کره (3%)، فرانسه (2%) و ایتالیا (2%) در گایین جدول مصرف قرار دارند. سایر کشورها تقریباً 30 درصد از مصرف جهانی را تشکیل می‌دهند.

ایالات متحده حدود 29 درصد از واردات جهانی تیشرت را بر عهده دارد

در آمریکا حجم واردات جهانی تیشرت، با 8 درصد افزایش به 11.0 میلیارد دستگاه در سال 2016 رسید که معادل 35.8 میلیارد دلار بود.

تیشرت‌های چاپی در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و از بازار عرضه و فروش خوبی برخوردار است. کارن چاپ یکی از مراکز طراحی و تولید و چاپ عکس روی تیشرت است که شما می‌توانید تیشرت مورد نظرتان را با چاپ طرح دلخواه سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید