مجله خبری کارن چاپ

گران‌ترین تیشرت های چاپی تاریخ

گران‌ترین تیشرت‌های چاپی تاریخ تاکنون

احتمالاً اکثر شما عزیزان بر این باورید که تیشرت‌ها تنها لباس‌هایی ساده در بین دیگر پوشاک هستند. در حالی که این چنین نیست. اگر از افراد علاقه‌مند به تاریخ باشید، بدون شک می‌دانید که در دوره‌های مختلف تیشرت‌های چاپی بسیاری تولید شده‌اند که نشان‌دهنده گروه یا نمادی خاص هستند. در دوره‌های مختلف تاریخ بشریت، گروه‌های محبوب بسیاری وجود داشتند که برای ثبت کردن نام خود در تاریخ، تیشرت‌های چاپی با طرح‌های خاصی را تولید و به تعداد محدود به افراد خاصی ارائه دادند. این تیشرت‌ها در ظاهر لباس‌های ساده همانند دیگر تیشرت‌ها هستند با این تفاوت که طرح روی آن‌ها خاص و کمیاب است. همین موضوع باعث شده تا امروزه این قبیل تیشرت‌ها به گران‌ترین تیشرت‌های چاپی موجود در بازار تبدیل شوند. علاوه بر این موارد برندهای بسیار دیگری نیز وجود دارند که تنها به دلیل معروف بودن برندشان تیشرت‌های چاپی بسیار گرانی را روانه بازار می‌کنند. اما ما در این مقاله قصد داریم به گران‌ترین تیشرت‌های چاپی تاریخ تاکنون و داستان‌های آن‌ها بپردازیم. اگر شما نیز کنجکاو هستید با این تیشرت‌ها و قیمت‌های نجومی آن‌ها آشنا شوید، با ما همراه باشید.

تیشرت لد زپلین 1979

در سال 1979 گروه اسطوره‌های راک گروهی تیشرت چاپی با طرح خاص تولید و به مهمانان ویژه خود در کنسرت ارائه کرد. اما به منظور جلوگیری از تقلب، تنها همین تعداد محدود را در سال 1979 تولید کرد. امروزه این تیشرت‌ها بیش از 10 هزار دلار ارزش دارند و از کمیاب‌ترین و پرطرفدارترین تیشرت‌های Led Zeppelin در جهان محسوب می‌شوند.  

گران ترین تیشرت های چاپی تاریخ

تیشرت King of NY

تیشرت کینگ آف ان‌وای، نمادی از فیلم پادشاه نیویورک است که در ابتدا با همکاری جو چان فیلمساز، تولید شد. اما تیشرت‌های تبلیغی این سریال در دو فصل کاملاً با هم متفاوت هستند. زیرا در هر فصل از فرآیندهای چاپ و طرح‌های رنگی متفاوتی استفاده می‌کردند. این تیشرت‌ها نیز به دلیل کمیاب بودن، در گروه گران‌ترین تیشرت‌های چاپی جهان قرار دارند.

تیشرت king

تیشرت رولینگ استونز (لیک)

هیچ لیستی بدون پیراهن نمادین «لیک» رولینگ استونز کامل نیست. تاریخ از این قرار است که پس از چندین تلاش ناموفق توسط شرکت ضبط برای ارائه لوگوی مورد علاقه خود، میک جگر همه چیز را به دست گرفت. لوگوی گروه در نهایت توسط جان پاشه، دانشجوی هنر در کالج سلطنتی هنر لندن در آن زمان طراحی شد و در سال 1970 به عموم معرفی شد.

تیشرت چاپی لیک

تیشرت باربری یونیسف

تیشرت‌های باربری یونیسف با هدف کمک‌های غذایی، پوشاک، سرپناه و ... برای افراد نیازمند تولید می‌شوند. این تیشرت‌ها تفاوتی با دیگر لباس‌ها ندارند. اما به دلیل هدفی که در پشت تولید آن‌ها وجود دارد با قیمت حدودی بین 18 تا 1000 دلار به فروش می‌رسند. اخیراً نیز برخی از این تیشرت‌ها با قیمت 300 هزار دلار فروخته شده‌اند.

تیشرت باربری یونیسف

تیشرت مرد نامرئی اپل با نام Think

بسیاری از نسل آیفون به یاد نمی‌آورند که زمانی که این تیشرت برای اولین بار عرضه شد، اپل در دنیای فناوری ضعیف بود. این پیراهن نه تنها یادآور روزهایی است که اپل چیزی جز یک تازه کار کوچک نبود، بلکه یک کالای کلکسیونی بسیار مورد توجه است. از این رو امروزه در گروه گران‌ترین تیشرت‌های چاپی قرار گرفته است.

تیشرت چاپی مرد نامرئی

تیشرت خانگی جان لنون

از زمانی که جان لنون با پوشیدن این تیشرت، عکس گرفت، تیشرت خانگی شهرت جهانی پیدا کردند. آن‌ها توسط Finn of FINN Studios طراحی و برای صاحب رستورانی به نام Home ساخته شده‌اند. امروزه تیشرت‌های کپی را در بسیاری از مکان‌ها می‌توان پیدا کرد. اما پیراهن اصلی جان لنون در حال حاضر به قیمت 16400 دلار به حراج گذاشته شده است.

تیشرت چاپی جان لنون

تیشرت " Run-DMC "My Adidas

ظهور هیپ هاپ در دهه 80 و پس از آن اتصال به سبک لباس جدید با این تیشرت Run-DMC آدیداس مشهود بود. قبل از این که آدیداس شروع به ساخت نسخه‌های جدید این طرح کلاسیک کند، نسخه‌های اصلی تور آن‌ها بیش از 13000 دلار فروخته می‌شد.

تیشرت چاپی ادیداس

تیشرت John Lennon  War Is Over 1971

بسیاری از مردم با Happy Xmas (جشن اتمام جنگ) آشنا هستند. یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های کریسمس در تمام دوران، که در ابتدا توسط جان لنون و گروه Plastic Ono Band در سال 1971 اجرا شد. چیزی که ممکن است با آن آشنا نباشید این است که آن‌ها مجموعه‌ای از تیشرت‌ها با متن آهنگ «جنگ تمام شد!» طراحی کردند. در سال 2007 یک پیراهن باقی مانده در کریستی نیویورک به قیمت 1875 دلار فروخته شد.

گرانترین تیشرت های تاریخ

پیراهن خدمه تور رولینگ استونز 1973 سوپ سر بز

تنها 50 عدد از این تیشرت‌های گلدوزی شده، که برای اعضای خدمه تور رولینگ استونز در سال 1973 ساخته شده بود، تولید شد. در حال حاضر نیز تنها تعداد کمی از آن‌ها هنوز وجود دارند. این لباس‌ها توسط Ritva و Mike Ross ساخته شدند. اخیراً یکی از آن‌ها در کریستی در نیویورک به قیمت 4250 دلار فروخته شد.

تیشرت گلدوزی شده

تیشرت Woodstock  1969

همان‌طور که می‌دانید فستیوال‌های موسیقی امروز، ده‌ها غرفه تجاری برای تبلیغ خود برپا می‌کنند. اما زمانی که نیم میلیون نفر در آگوست 1969 به مزرعه مکس یاسگور در نیویورک رفتند، هیچ غرفه تجاری برای گروه Woodstock وجود نداشت. با این حال تنها تیشرت‌های Woodstock موجود توسط افرادی ساخته شد که غرفه‌های کنار جاده را راه‌اندازی کردند. پیراهن فوق یک نمونه از تیشرت‌های woodstock است که در کریستی در سال 2007 به قیمت 1188 دلار رسید.

تیشرت Woodstock  1969

تی شرت The Runaways Tour  1977

گروه راک تمام دخترانه The Runaways خود را در قلب صحنه نوظهور پانک در دو سوی اقیانوس اطلس یافتند و در سال 1977 تور جهانی خود را آغاز کردند. تور اروپایی "روزهای مدرسه" آن‌ها شامل 24 نمایش از اکتبر تا دسامبر آن سال بود. امروزه قیمت تیشرت‌هایی که از آن تور باقی مانده‌اند، هر کدام 7500 دلار است.

تیشرت گروه The Runaways

تیشرت متالیکا 1982

تیشرت اصلی متالیکا 1982 دومین لباس متالیکا برای فروش است. این یکی از پرطرفدارترین تیشرت‌ها در جهان است که پیدا کردن آن کار بسیاری سختی است. بسیاری از آن‌ها هرگز از دهه 80 خارج نشدند. همان‌طور که کیم کارداشیان اخیراً بیش از 2000 دلار برای خرید یکی از آن‌ها خرج کرده است. این تیشرت‌ها بیشتر از اقلام کلکسیونی هستند.

پرطرفدارترین تیشرت های تاریخ

تیشرت پرنس واقعی

تیشرت‌های پرنس واقعی توسط جکی شارپ (زنی درگیر با شرکت افسانه ای Target Video Punk VHS مستقر در سانفرانسیسکو) به همراه بسیاری دیگر از تی پانک های شگفت انگیز (که همه فروخته شده‌اند) و تعدادی پانک خریداری شده است. گفته شده در یک مهمانی در دهه 80 تنها شاید پنج تیشرت با این طرح تولید شده که هرگز فروخته نشدند. این تیشرت‌ها اکنون قیمتی حدود 4800 دلار در آمریکا دارند.

تیشرت‌های پرنس واقعی

تیشرت‌هایی که در این بخش نام برده شدند، همگی در گروه گران‌ترین تیشرت‌های چاپی در طول تاریخ قرار گرفته‌اند. برخی از آن‌ها توسط افراد معروف و بعضی دیگر در جنبش‌های بزرگ به شهرت رسیده‌اند. علاوه بر این موارد تیشرت‌هایی وجود دارند که به دلیل طراحی و طرح خاصی که دارند، بسیار گران قیمت هستند. از این گروه تیشرت‌ها می‌توان به تیشرت لوکس فوق‌العاده اشاره کرد که در آن از 16 الماس تأیید شده استفاده شده است. این تیشرت در سال 2012 در لندن معرفی شد که قیمتی حدود 400 هزار دلار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید