مجله خبری کارن چاپ

نمادین‌ترین تیشرت های چاپی جهان

نمادین‌ترین تیشرت های چاپی جهان

سال‌هاست که بسیاری از مردم از تیشرت های چاپی با طرح و عکس‌های مختلف استفاده می‌کنند و این تیشرت‌ها، به یک استایل محبوب تبدیل شده‌اند.

گاهی اوقات برخی از این تیشرت‌های طراحی‌شده با یک نماد خاص، خیلی معروف می‌شوند. آ‌‌ن‌قدر که می‌توانید در سرتاسر جهان به راحتی آن را پیدا کرده و خریداری کنید، یا در تن طیف گسترده‌ای از افراد جامعه ببینید.

ممکن است شما هم برخی از این تیشرت‌های نمادین را در کمدتان داشته باشید، اما شاید درباره تاریخچه و معنای آنها چیز زیادی ندانید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند نمادهای چاپ‌شده روی لباس‌ها، صرفاً جنبه‌ی زیبایی دارند. درحالی که در بسیاری از کشورها، موضوعات سیاسی، اجتماعی و حتی تبلیغات گسترده کمپانی‌ها از این طریق انجام می‌شود.

در ادامه این مقاله، برخی از نمادین‌ترین تیشرت‌های چاپی جهان و معنای نماد و طرح آن‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

معرفی 6 مورد از معروف‌ترین تیشرت های چاپی نمادین

جالب است بدانید نمادهای روی تیشرت‌ها تنها به موضوعات سرگرمی و زیبایی منحصر نمی‌شوند. بسیاری از مشکلات و مسائل سیاسی، مسائل روز اجتماعی، از این طریق در دسترس افراد مختلف در سراسر جهان قرار می گیرند. این کار به نوعی یک بازی تجاری محسوب می‌شود.

گاهی اوقات برندها با ایجاد طرح‌های نمادین، به دنبال اهداف تجاری بزرگ‌تری می‌گردند. در ادامه، برخی از معروف‌ترین تیشرت‌ چاپی با طرح‌های نمادین را معرفی می‌کنیم.

1.     تیشرت نایک (جاست دو ایت just do it)

برند نایک از معروف‌ترین برندها در کل جهان است. اکثر افراد انواع تیشرت‌های این برند را یا دیده‌اند و یا حتی یکی از آن‌ها را دارند.

جالب است بدانید یکی از معروف‌ترین تیشرت‌‌ چاپی در جهان با یک نماد خاص و مشهور، مربوط به برند نایک است. این تی شرت با شعار just do it (شعار این برند) در بین علاقه‌مندان و طرفداران این برند شهرت بسیار زیادی دارد.

2.     تیشرت باب مارلی

باب مارلی خواننده معروف اهل جامائیکا و فعال حقوق رنگین‌پوستان است. طول چند دهه‌ی گذشته، تصاویر او به یکی از نمادهای فرهنگی و مورد علاقه‌ی جوانان بدل شده است. به همین دلیل، تیشرت چاپی باب مارلی یکی از معروف‌ترین تیشرت‌های چاپی نمادین در تمام جهان است.

تیشرت باب مارلی

3.     تیشرت های چاپی life choose

این تیشرت چاپی که کاترین همت آن را طراحی و معرفی‌ کرده، یک نماد اجتماعی به شمار می‌رود. در واقع نمادی برای مبارزه با سوء مصرف موادمخدر است.

این تیشرت چاپی با داشتن یک نماد اجتماعی انگیزه‌بخش، توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان پوشیده می‌شود.

4.     تیشرت های چاپی استارباکس

یکی از روش‌های کمپانی‌های مطرح جهان برای معرفی هرچه بیشتر برندشان و ماندگار کردن آن در ذهن افراد، طراحی تیشرت چاپی مخصوص به برندشان است.

برای مثال، استارباکس با عرضه تیشرت‌های چاپی مخصوص، برند خود را افراد سراسر جهان معرفی کرد.

این تیشرت چاپی در ابتدا تنها جنبه معرفی بیشتر و تبلیغ این برند را داشت. اما چاپ متفاوت و طرح خلاقانه آن باعث شد تا مردم از طراحی آن استقبال کنند و در سراسر جهان به فروش برسد.

5.     تیشرت های چاپی THUNDERCATS    

این تیشرت نماد یک مجموعه تلویزیونی انیمیشنی در سال ۱۹۸۵ است که گروهی از بیگانگان انسان‌نمای گربه مانند را نشان می‌دهد.

این انیمیشن یکی از انیمیشن‌های بسیار پرطرفدار آن زمان بود که با چاپ نماد آن بر روی بسیاری از لوازم مانند جلد چندین کتاب‌، بسیاری از لباس‌ها، جعبه‌های دی‌وی‌دی و تیشرت‌ها، محبوبیتش دو چندان شد.

محبوبیت این انیمیشن تا آنجاست که حتی الان هم تصاویر مربوط به آن، روی انواع تیشرت‌ها چاپ می‌شود و با ایجاد یک نوستالژی زیبا شهرت خود را میان طرفدارانش حفظ کرده است.

6.     تیشرت با چاپ نوشته‌های خاص

یکی از نمادین‌‌ترین انواع تیشرت‌ چاپی، چاپ نوشته‌های گوناگون بر روی تیشرت‌ها است. البته این نوشته‌ها نوشته‌های عادی و معمولی نیستند بلکه معمولاً یک شعر معروف، یک دیالوگ ماندگار یا یک حرف معنادار هستند که به صورت کالیگرافی از این طریق برای انتقال مفهومشان استفاده می‌شود.

این نوع از تیشرت‌ها در ایران، به‌خصوص در سال‌های اخیر، بسیار پرطرفدار بوده و دو نمونه از معروف‌ترین نمونه‌های آن «تیشرت هیچ» و «رقص سماع مولانا» است که معنی عرفانی و معنوی دارند و به‌شدت مورد استقبال افراد هنردوست واقع شده‌اند.

چطور این تیشرت‌های نمادین و زیبا را تهیه کنیم؟

بسیاری از تیشرت‌های نمادین که بالاتر به معرفی آن‌ها پرداختیم، دارای نمادهای بین‌المللی و خارجی هستند که شاید پیدا کردن آن‌ها در مغازه‌ها و فروشگاه‌های معمولی کار چندان آسانی نباشد.

به‌خصوص اگر شما بخواهید تیشرتی نمادین با نوشته‌های معروف مانند تیشرت «هیچ» یا «رقص سماع مولانا» را تهیه کنید، بهترین راه این است که آن را به یک مرکز چاپ معتبر سفارش دهید.

جایی که هم کیفیت مناسبی داشته و جنس پارچه آن قابل قبول باشد، و هم از مواد و روش‌های چاپ به‌روز و باکیفیتی مثل چاپ دی تی اف استفاده کند.

نمادین‌ترین تیشرت‌های چاپی جهان

به همین دلیل، توصیه ما به شما این است که اگر قصد دارید یک یا چندین مدل از این تیشرت‌های نمادین را تهیه کنید، به سایت کارن چاپ سر بزنید.

شما به راحتی می‌توانید بسیاری از طرح‌های معروف مانند تیشرت هیچ، رقص سماع مولانا و سایر نمونه‌های خاص دیگر را از وبسایت کارن چاپ تهیه کنید.

سخن آخر

در جامعه امروزی تنوع خیلی زیادی وجود ندارد. اکثر لباس‌ها و استایل‌ها بی‌اندازه به یکدیگر شباهت دارند و خلاقیت خاص یا زیبایی منحصربه‌فردی در طراحی پوشاک دیده نمی‌شود. اما در این بین، تیشرت‌های نمادین که البته نمادهای درست و بامعنی داشته باشند، می‌توانند استایل شما را بسیار زیبا، امروزی و متمایز کنند.

به‌خصوص تیشرت‌های نمادین ایرانی مانند تیشرت هیچ و رقص سماع مولانا و نمونه‌های مشابه آن که طرح‌های مخصوصی روی آن‌ها چاپ‌شده است، می‌توانند با طراحی منحصربه‌فردی که دارند، یک استایل هنری و جذاب برای شما ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید