مجله خبری کارن چاپ

خوش اندام شدن با انتخاب لباس مناسب

خوش اندام شدن با انتخاب لباس مناسب

اگر لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید فارغ از طرح و رنگ‌شان متناسب اندامتان باشند، می‌توانید لاغر یا حتی چاق‌تر به نظر برسید.

همیشه لازم نیست فقط و فقط با باشگاه رفتن و تبعیت از هزار و یک رژیم غذایی، ظاهری متناسب داشته باشید. لباس پوشیدن و نحوه خودآرایی نیز تأثیر قابل توجهی در چاق و لاغر جلوه دادن شما دارد. ابتدا به این نکات کلی توجه کنید تا بتوانید ظاهری مناسب برای خود دست‌وپا کنید. سپس با شناخت شکل بدنتان بهترین لباس‌ها را برای خود انتخاب کنید. خوش‌اندام شدن با انتخاب لباس مناسب مانند خلق یک اثر هنری است. با شناخت شکل اندام خود، برجسته کردن ویژگی‌های زیبای آن و پنهان کردن جاهای دیگر می‌توانید اثر هنری خود باشید.

قوانین کلی در انتخاب لباس مناسب:

  • بررسی کنید که سینه‌بند شما کارش را به‌خوبی انجام دهد و سینه‌هایتان را به میزان لازم بالا ببرد. وسط هر سینه باید دقیقا بین شانه‌ها و آرنج‌هایتان باشد.
  • طرح‌های لباس‌تان باید متناسب با اندام‌تان باشند. هرچه شخص بزرگ‌تر باشد، طرح لباس‌ها نیز باید بزرگ‌تر باشند. برعکس آن هم درست است.
  • اگر می‌خواهید باسن‌تان را کوچک‌تر نشان دهید، جین‌هایی انتخاب کنید که جیب‌هایشان بزرگ، صاف و تا حدودی نزدیک به هم باشند.
  • اگر می‌خواهید قدبلندتر، و مرتب‌تر به‌نظر برسید، از سر تا پا به سبک مونوکروماتیک (تک رنگ) لباس بپوشید (حتی می‌توانید با رنگ سفید نیز این کار را انجام دهید).
  • برای اینکه پاهایتان بهترین ظاهر را داشته باشند، انتهای زیری لباس‌تان باید درست بالا یا درست پایین کاسه زانوی‌تان باشد.
  • از لباس‌های مورب (قطری) استفاده کنید. به فکر استفاده از لباس‌های مدل wrap (مدلی که یک طرف لباس روی طرف دیگر پیچیده می‌شود)، طرح‌های زیگزاگ و لباس‌هایی که انتهای زیری‌شان نامتقارن است باشید. هرجایی که زاویه با شیب رو به پایین قرار بگیرد، به‌طور جادویی باریک‌تر به‌نظر می‌رسد.
  • با یک خط گردن باز، استخوان ترقوه‌تان را به رخ بکشید. ترقوه برخلاف شکاف بین سینه‌ها، بسیار جذاب است و تقریبا در هر زنی، زیبا و ظریف به‌نظر می‌رسد.
  • از این دستورالعمل رنگ برای برجسته کردن (یا بی‌اهمیت نشان دادن) بخشی از اندام‌تان استفاده کنید. رنگ‌های روشن و درخشان را در قسمت‌هایی که می‌خواهید بیشتر به چشم بیایند، و رنگ‌های تیره را بر روی قسمت‌هایی که می‌خواهید کمتر به چشم بیایند بپوشید.
  • از طرح‌های مناسب در پارچه‌های قرص و محکم (مثل یک ژاکت پشمی) استفاده کنید، زیرا این لباس‌ها مانند زه بدن عمل کرده و قسمت‌های شل و آویزان بدن را پنهان می‌کنند!
  • برای اینکه کاری کنید پاهایتان بسیار کشیده به‌نظر برسند، کفش‌هایی به پا کنید که پاشنه‌هایشان با رنگ پوست‌تان هماهنگ باشد!

شناخت شکل بدن و انتخاب لباس مناسب

تا به حال شده که برای انتخاب لباسِ مناسب بدن خود تلاش کنید و به نتیجه مطلوب نرسید؟ بعضی وقت‌ها با نگاه کردن به لباس‌های چیده شده در فروشگاه‌های پوشاک محو رنگ‌های زیبا و نقش‌های گیرای آن‌ها می‌شویم. با هیجان لباسی که احساس می‌کنیم زیبا است را برای پرو انتخاب می‌کنیم، اما وقتی آن‌ را به تن می‌کنیم متوجه می‌شویم که روی بدنمان نمی‌نشیند و آنطور که تصور می‌کردیم زیبا نیست. احساس یأس بر ما چیره می‌شود می‌گوییم «چرا نمی‌توانم لباسی که به تنم بخورد را پیدا کنم؟»

لباس‌های متنوعی در بازار وجود دارند، شلوارهای پارچه‌ای، جلیقه‌های نقش و نگاردار، تیشرت چاپی، تی‌شرت‌های فری سایز، شلوارهای جین تنگ و انواع و اقسام دیگر که برشمردن آن‌ها پایان ندارد. قرار نیست هر نوع لباسی به تن شما بخورد. برگ برنده شما شناخت شکل بدن خود و انتخاب لباس مناسب بر اساس آن است.

سعی کنید نقاط مشکل‌ساز بدنتان را مد نظر نگیرید بلکه به کل بدنتان توجه داشته باشید و اینطور شکل بدن خود را بشناسید.

بدن مستطیلی شکل

اگر اندازه بالاتنه، کمر و عرض ران‌ها برابر باشد این بدن مستطیلی شکل است. در بدن‌های مستطیلی شکل تلاش بر این است که خط کمر تعیین شود و این تصور ایجاد شود کمرتان باریک‌تر از جاهای دیگر است. میگویید چطور؟ خوب می‌توانید از کمربند استفاده کنید، کاپشن‌هایی که در ناحیه کمر تنگ‌تر هستند بر تن کنید و از مدل‌هایی بر روی لباس استفاده کنید که رنگ کلی لباس را می‌شکنند.

شکل بدن مستطیلی آزادی عمل مناسبی در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توانید از پوشیدن لباس‌های پُف‌دار با آستین‌های گشاد و پفی در بالاتنه لذت ببرید، دامن چین‌دار استفاده کنید و شلوار دم‌پا گشاد بر تن کنید. هدف این است که به بالاتنه و پایین‌تنه خود حجم اضافه کنید.

بدن گلابی شکل

اگر بدنتان گلابی شکل است یعنی اندازه عرض ران‌ها بیشتر از بالا تنه است (درست مثل بیانسه خواننده معروف!). از لباس‌های یک‌تکه و یک‌رنگ برای القای باریک بودن شکل کلی بدن استفاده کنید. اگر می‌خواهید میان‌تنه‌تان جلب توجه نکند دامن‌های بلند را امتحان کنید، این نوع دامن‌ها به تناسب اندامتان کمک می‌کنند. همچنین پوشیدن لباس‌هایی با خط‌گردن تزئین شده هم می‌تواند توجه‌ها را از میان‌تنه به بالاتنه جلب کند.

برای شلوار هم می‌توانید بالا تنه را با یک لباس شلوغ بپوشانید و از شلوارهای فیت با رنگ‌های تیره‌تر بهره ببرید.

بدن سیب شکل

پارچه‌هایی را انتخاب کنید که تنها روی بدن قرار بگیرند و به بدن نچسبند. پارچه‌های نخی نرم و ابریشمی از این نوع هستند. لباس‌های A-line cut (لباس‌هایی که در قسمت بالا تنگ و در لبه‌ها و پایین گشاد هستند) و لباس‌های با مدل empire waistline (لباس‌هایی که در آن کمر به بالا تنگ و خط کمر درست در زیر سینه قرار دارد و بالا بودن خط کمر را القا می‌کند) می‌توانند حالت گِرد مانند بدن را کمتر کنند.

تمرکز را روی پاها بیشتر کنید؛ یک کفش پاشنه‌بلند و یک دامن کوتاه می‌تواند زیبایی پاهایتان را بیش‌تر نشان دهد.

از برش‌هایی مانند یقه گرد که فرم سیب شکل بدن را القا می‌کنند اجتناب کنید. توصیه می‌کنیم از به کار بردن کمربند هم در لباس‌هایتان خودداری کنید زیرا ممکن است توجه‌ها را به سوی کمرتان جلب کند.

بازیگرانی مانند کیت وینسلت و کاترین زتاجونز داری فرم بدن سیب شکل هستند. بیش‌تر لباس‌هایی که این بازیگران استفاده می‌کنند مدل A-line، تونیک گشاد، پیراهن دکمه‌دار و لباس‌های دورپیچ هستند.

بدن ورزشکاری یا مخروطی

افراد دارای بدن ورزشکاری یا مخروطی اندازه عرض شانه و عرض کمر یکسانی دارند. هدف لباس در این نوع اندام‌ها برقراری تعادل بین بالاتنه پهن و پایین‌تنه است. با استفاده از مدل‌های یقه هالتر، بدون شانه، بدون بند و racerback؛ بالاتنه و دکولته خود را به رخ دیگران بکشید.

برای پایین تنه؟ ابتکار عمل در دستان شماست! با پوشیدن دامن کوتاه پاهایتان را دراز نشان دهید. می‌توانید شلوار راسته بپوشید و پایین‌تنه را با بالاتنه متناسب کنید.

بدن ساعت‌شنی شکل

بدن ساعت‌شنی شکل کسی است که اندازه شانه و خط کمر در او متناسب است و یک قسمت لاغر بین شانه و کمر وجود دارد. اگر دارای بدن ساعت‌شنی شکل هستید انحناهای بدن خود را دریابید! از لباس‌های گشاد و لباس‌هایی که در شانه و بالاتنه خود گره و نقش دارند اجتناب کنید. شلوارهای فاق‌بلند و دامن‌های مدادی جزء باید جدایی ناپذیر کمد لباس‌های شما باشد.

لباس‌هایی با پارچه چسبان و کِشی را مد نظر داشته باشید و به وسیله آن‌ها مدل‌های متنوع خود را ابداع کنید. لباس‌هایی با مدل پری‌دریایی بهترین انتخاب برای اندام‌های ساعت‌شنی شکل است.

دیدگاهتان را بنویسید