مجله خبری کارن چاپ

ستاره شب یلدا باشید…!

تیشرت یلدایی

ستاره شب یلدا باشید ...!

شب یلدا، طولانی‌ترین شب سال، یکی از مهم‌ترین رویدادها برای ایرانی‌هاست. واژه ‌ی یلدا به معنای «زایش زادروز» و تولد است. ایرانیان باستان معتقد بودند یلدا یکی از خدایان مرد آنان بوده است که در فردای این شب به دنیا می‌آید و خون گاو مقدس را می ریزد. زمانی که خون آن گاو به زمین می‌رسد، ریشه‌ی گیاهان در زیر زمین سرسبز می‌شوند و با آمدن فصل بهار در طبیعت خود را به نمایش می‌گذارند.

آداب و رسوم شب یلدا

حافظ، شاهنامه‌خوانی، خوردن میوه‌های سرخ و کنار هم گرد آمدن خانواده و دوستان، از جمله کارهایی است که در این شب انجام می‌شود. در این شب مراسم‌های مختلفی نیز گرفته می‌شود. برای مثال «یلدایی» مراسم ویژه‌ای است برای تازه عروسانی که اولین شب یلدای دوران تاهل خود را جشن می‌گیرند. اما چندین سال است که ایرانی‌ها، در این شب، سعی در پوشیدن لباس‌هایی متفاوت و معمولا به رنگ قرمز دارند. اما ریشه‌ی رنگ قرمز شب یلدا به چه زمانی برمی‌گردد؟ رنگ سرخ نماد خورشید است و به نظر می‌آید این استفاده از رنگ قرمز دعوتی برای آمدن نور و خورشید بعد از یک شب سیاه طولانی است. بعد از یلدا، شب‌ها رو به کوتاه‌تر شدن و روزها رو به بلندی می‌روند و این به خصوص برای ایرانیان که در قدیم شغل اغلب آن‌ها کشاورزی بوده است، خوش یمن محسوب می‌شود.

لباس مناسب شب یلدا

رنگ قرمز در دسته‌ی رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد و بیش از 23 طیف مختلف دارد. این رنگ نماد انرژی، تحرک، شجاعت، قدرت و عشق است. قرمز کاملا متضاد با زمستان سرد و عاری از رنگ‌های گرم در طبیعت است.

با گسترش فضای مجازی، خیلی‌ها برای گرفتن عکس در شب یلدا و به اشتراک گذاشتن آن‌ها در این فضا، وسواس و دقت به خرج می‌دهند و حتی لباسی ویژه‌ای برای این شب خریداری می‌کنند. وقتی برای خرید لباس شب یلدا به فروشگاه‌های پوشاک می‌روید، بیشتر لباس‌ها طرح و نقشی از میوه‌ها و رنگ‌های مورد استفاده در این شب هستند که ما را به یاد یلدا می‌اندازند. ترکیب رنگ قرمز و سبز در لباس‌های این شب بسیار معمول است.

پوشیدن لباس‌های سنتی ایرانی یا لباس‌های نو و در اصطلاح عامیانه پلوخوری رایج بوده است اما اکنون متفاوت بودن و خلاقیت در طرح لباس‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از این روش‌های متفاوت و خلاق بودن، به تن کردن لباس‌های چاپی مناسب شب یلدا است. روشی که می‌تواند بسیار به صرفه‌تر از وقت گذاشتن روی دوخت یک لباس با طرح مورد نظرمان باشد.

تیشرت های چاپی مناسب شب یلدا

با گسترش و پیشرفت صنعت چاپ روی پارچه، لباس‌های چاپی طرفداران زیادی پیدا کرد. طرح‌هایی از میوه‌های یلدایی همچون هندوانه و انار، تا اشعار حافظ یا جملاتی مرتبط با شب یلدا روی پوشاک به چاپ می‌رسد. از مزیت‌های استفاده از چاپ طرح دلخواه روی تیشرت، توانایی شما برای افزودن خلاقیت خودتان در طرح لباستان است. چاپ ست شب یلدا ، چاپ عکس روی تیشرت شب یلدا ، پیراهن و هر پارچه‌‌ی مناسب چاپ لباس دیگری می‌تواند باب میلتان باشد و توجه دیگران را به شما جذب کند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر تصمیم دارید برای شب یلدا لباسی با طرح دلخواهتان تهیه و خریداری کنید، که از طرفی برایتان به صرفه‌تر از دوخت یک لباس باشد، به گزینه‌ی تیشرت‌های چاپی فکر کنید.

در ادامه باهم چند نمونه تیشرت چاپی مناسب شب یلدا را خواهیم دید. چنانچه قصد خرید تیشرت شب یلدا دارید، می‌توانید از طریق سایت کارن چاپ اقدام به خرید کنید. در سایت کارن چاپ میتوانید ست یلدا، ست یلدایی خانواده با طرح یلدا سفارش و سب یلدا را با عکس تیشرت شب یلدا زیباتر کنید.

تیشرت ست شب یلدا

ست تیشرت یلدا

چاپ عکس روی تیشرت شب یلدا

تیشرت دخترانه شب یلدا

لباس بچگانه شب یلدا

تیشرت یلدایی

دیدگاهتان را بنویسید