مجله خبری کارن چاپ

نحوه انتخاب پارچه برای تیشرت مردان

با کارن چاپ متفاوت باشید

نحوه انتخاب پارچه برای تیشرت مردان، تیشرت ها ساده ترین و رایج ترین لباس های مردانه هستند، احتمالا برایتان اتفاق افتاده است که تیشرتی را خرید کنید اما پس از استفاده متوجه شوید که در آن راحت نیستید.

ممکن است خیلی ضخیم باشد یا باعث خارش پوست شما می ‌شود، چون سطح آن کمی خشن است، یا شاید فقط به نظر شما ناخوشایند می ‌آید، یا اینکه تا زمانی که شسته نشده است از همه لحاظ عالی به نظر می رسد و پس از شستن یا رنگ می دهد، یا شل می شود.

 می‌دانید چه چیزی باعث می ‌شود که یک تیشرت با بقیه این طور متفاوت باشد؟ پاسخ در پارچه ‌ای است که برای ساخت تیشرت مورد استفاده قرار می ‌گیرد، انواع مختلفی از بافت وجود دارد و هر نوع ظاهر متفاوتی دارد، احساس و طول عمر تیشرتی که استفاده می کنیم نیز به پارچه آن مربوط می باشد.

در این مقاله، شما در مورد انواع مختلفی از پارچه که معمولا برای تیشرت مردانه ساخته شده ‌اند، می‌آموزید، شما یاد خواهید گرفت که چطور این پارچه ها با یکدیگر متفاوت هستند و در نهایت شما قادر خواهید بود تشخیص دهید کدام نوع بافت برای شما مناسب است ودیگر هیچ تیشرت اشتباهی در کمد لباستان جای نمی گیرد.

جنس پارچه تیشرت مردانه

وزن بافت تیشرت

پارچه و وزن پارچه، ظاهر و احساس یک لباس را تعیین می ‌کند، شما وزن پارچه را با gsm (گرم در هر متر مربع) تعیین می ‌کنید، وزن ۱۵۰-۱ پارچه ای سبک وزن است، ۳۵۰-۱۵۰ وزنی متوسط، ۳۵۰ gsm به بالا پارچه ای با وزن سنگین است.

 البته، راه ساده ‌تر برای تعیین وزن پارچه به جای آن که آن ‌ها را به طور واقعی اندازه‌ گیری کنیم، وجود دارد، به سادگی به ضخامت پارچه نگاه کنید، پارچه نازک مانند حریر یا ابریشم پارچه های سبکی هستند، آن‌ها مواد تشکیل دهنده محبوب برای لباس زیر و لباس زنانه هستند.

پارچه با بافت و ضخامت متوسط نیز موجود است مانند مخمل و پنبه که اینها رایج ‌ترین ماده برای پیراهن، بلوز و لباس هستند. پارچه ضخیم که وزن سنگینی دارد مانند پشمی و کتان که معمولا از آن ‌ها برای تهیه لباس استفاده می ‌شود.

وزن پارچه تیشرت

برای تیشرت مردانه، بهترین وزن پارچه، وزن متوسط است، اگر نور بیش از حد روشن باشد، ممکن است تیشرت کمی شفاف به نظر برسد و معمولا نوک سینه مردان را به تصویر می‌ کشد، اگر خیلی سنگین است، راحت ‌تر است چون گرم ‌تر از یک تیشرت می باشد و مناسب فصل بهار و پاییز است.

نوع پارچه تیشرت

پارچه به دو دسته کلی تقسیم می‌ شود و بافته می ‌شود، بافت کتانی که با اتصال و پیوند حلقه ها با یکدیگر ساخته شده ‌است، در نتیجه، وقتی به پارچه از نزدیک نگاه می‌ کنید، متوجه خواهید شد که این الگوها مانند یک ردیف کوچک بافته شده‌اند.

بافت همبند با گذر از رشته ‌های متقاطع با زاویه قائمه ساخته می‌ شود، اگر با دقت به پارچه نگاه کنید، مربع های کوچکی را پیدا خواهید کرد که سطوح پارچه را اشغال می ‌کنند.

برای تیشرت، معمولا تولید کننده و طراح شروع به بافتن پارچه (کتانی) می‌ کنند، بافت کتانی مقاوم و ضد چروک و ارتجاعی است؛ به همین دلیل آرامش بیشتری نسبت به پارچه بافته‌ شده ارائه می ‌دهد.

نوع پارچه مناسب تیشرت مردانه

بافت کتانی در بسیاری از انواع مختلف ظاهر می‌ شود، برخی از محبوب ‌ترین انواع تیشرت در قسمت بعدی ارائه می گردد:

 جرسی (پارچه کشباف)

جرسی پارچه ای با کشش متوسط دارد، معمولا از ترکیبی از الیاف طبیعی، پنبه و الیاف مصنوعی ساخته می ‌شود، این پارچه محبوب ‌ترین انتخاب برای تیشرت است، خود جرسی به چهار دسته دیگر تقسیم می‌ شود: تک جرسی، جرسی دوبل، جرسی درهم بافته، ژاکارد.

ریب (شیار دار)

پارچه شیاردار حتی شل تر از کشباف است، زمانی که از این پارچه برای تیشرت استفاده می شود، طراحان اغلب بند را به یقه اضافه می کنند تا از افتادن یقه و از دست دادن شکل آن جلوگیری کنند.

دو لایه و پشمی

پوست و پشم یک نوع دیگر از بافت هستند، با این حال به ندرت برای تیشرت استفاده می ‌شود، بافت دو لایه نسبتا به وزن سنگین تکیه دارد و برای شلوار مناسب‌ تر است، در عین حال، پشم با پلی استر ترکیب می ‌شود، آن را بادوام و مقاوم می ‌سازد و برای پتوها و پوشاک ورزشی مناسب ‌تر است.

ترکیب پارچه در تیشرت مردانه

معمولا مردان دوست دارند برچسب ۱۰۰ ٪ پنبه را ببینند، بیشتر تیشرت های مردانه ۱۰۰% پنبه به نظر می رسند، و مردان به غیر از این جنس تن نمی دهند زیرا حقیقت جنس و بافت پارچه های دیگر را نمی شناسند.

پارچه ساخته ‌شده از پنبه با مواد دیگر می ‌تواند عملی ‌تر و کارایی بیشتر داشته باشد، در زیر چند نمونه از مواد دیگری که معمولا در تیشرت استفاده می‌ شوند آورده شده‌ است:

پارچه ۱۰۰ ٪ پنبه

این به این معنا نیست که ۱۰۰ ٪ پنبه خوب نیست، این بافت هنوز هم مواد انتخابی برای تیشرت سفید است، زیرا پنبه نرم و خنک است، قابل تنفس است و به پوست شما می ‌چسبد، بنابراین واقعا خنک و راحت است که در طول روزهای آفتابی می توانید از آن استفاده کنید.

ترکیب استر – پلی استر

تشخیص ۱۰۰ ٪ پنبه آسان است، با ترکیبی از یک پلی استر به میزان کم، تمایل تیشرت به چروک شدن کاهش خواهد یافت، همچنین لازم نیست نگران آب رفتن تیشرت خود پس از شستن باشید، زیرا مخلوط پلی استر اجازه این کار را نخواهد داد، اما معایب آن این است که پلی استر قابل تنفس نیست و می ‌تواند کمی گرم باشد.

ترکیب پنبه – ویسکوز

ریون که بیشتر به نام ویسکوز شناخته می‌ شود، این مواد از الیاف گیاهان، معمولا از درختان و دیگر قسمت‌های چوبی گیاهان ساخته می‌ شوند، نتیجه نهایی این ماده نرم و لطیف خواهد بود، با این حال، ویسکوز به چین و چروک شدن معروف است، هم چنین سفت و سخت است و  به بدن شما می‌ چسبد.

ترکیب بامبو – پنبه

این یک ترکیب پارچه دیگر است، این ماده از الیاف بامبو ساخته می‌ شود، اگر چه معمولا این ماده از سلولز بامبو به جای فیبر واقعی بامبو درست می شود، این کار باعث ایجاد یک پارچه بسیار صاف می ‌شود و حتی اگر اتو نشود هنوز هم خوب به نظر می‌ رسد و به طور شگفت انگیزی راحت است، اما این پارچه خیلی گران است.

رنگ پایه تیشرت

معمولا سیاه، سفید، خاکستری و رنگ ‌های خاکی مردانه محسوب می ‌شوند – بنابراین این رنگ ها برای تیشرت مردها محبوب ‌تر هستند، با این حال، به هیچ وجه یک قاعده کلی در این زمینه وجود ندارد و شما در میان انبوهی از رنگ ها اختیار انتخاب دارید.

در واقع، مردان در رنگ ‌های روشن مانند سبز، هلویی یا آبی نیز می ‌توانند به خوبی ظاهر شوند. در حقیقت، این رنگ ها باعث می ‌شود شما دوستانه، هیجان ‌زده و پر انرژی به نظر برسید در مقابل استفاده از رنگ های تیره ‌تر موجب می شود شما افسرده به نظر برسید.

با این حال، همیشه به یاد داشته باشید که هیچ قانون یا محدودیتی در رنگ تیشرت وجود ندارد، هر شخصی ذوق و سلیقه خود را دارند، اگر فکر می ‌کنید که رنگ آبی روشن با شخصیت شما مطابقت دارد پس تیشرتی با این رنگ را انتخاب کنید.

چاپ روی تیشرت

درست مانند رنگ، باوری وجود دارد مبنی بر اینکه تیشرت باید ساده و بدون طرح باشد، این تصور اصلا درست نیست، در حقیقت، چاپ عکس روی تیشرت می تواند نقطه کانونی ظاهر کلی شما باشد و براساس چاپی که انتخاب می کنید، شخصیت شما را تاکید کند.

طرح هایی که برای تیشرت مردانه چاپ می شود اغلب راه راه یا شطرنجی است، شما می توانید با خلاقیت بیشتر طرح متفاوتی را انتخاب کنید. روش های چاپ روی تیشرت نسبت به نوع پارچه متفاوت است که برای آشنایی با روش های چاپ روی تیشرت می توانید به مقاله آن مراجعه کنید.

با اطلاعاتی که در بالا ذکر شد، امیدواریم که بدانید چه نوع پارچه ‌ای را باید انتخاب کنید، یک تیشرت ممکن است یک لباس ساده باشد، اما با پارچه و طراحی مناسب، می ‌تواند مهم ‌ترین عنصر در ظاهر کلی شما باشد، (یک عنصر که شخصیت و سبک شما را نشان می ‌دهد).

جمع بندی:

 از موارد مهم در انتخاب تیشرت، کیفیت پارچه به کار رفته در تیشرت است، طول عمر، ثبات ساختار تیشرت، آب رفتن، شل شدن، رنگ دهی تیشرت همگی مربوط به کیفیت پارچه آن دارد، بنابراین ضروری است که انواع پارچه مورد استفاده در تیشرت های مردانه را شناسایی کنیم تا بتوانیم انتخاب هوشمندانه ای داشته باشیم.

با توجه به موارد عنوان شده در خصوص نوع پارچه تیشرت های کارن چاپ از چند نوع پارچه با توجه به نوع طرح و خواسته مشتری انتخاب شده است. این تیشرت ها از جنس اسپان ، تیشرت ملانژ، تیشرت مشکی نخ پنبه ای و تیشرت های رنگی نخ پنبه تولید میگردد. برای چاپ تیشرت از پارچه های اسپان و ملانژ استفاده میشود و برای چاپ روی تیشرت مشکی و چاپ روی تیشرت پنبه ای از پارچه های نخ پنبه استفاده میشود. 

همچنین اگر علاقمند به استایل کردن تیشرت چاپی هستید، می توانید به مقاله استایل های خیابانی با تیشرت چاپی مراجعه کنید.