مجله خبری کارن چاپ

پارچه های مناسب چاپ را بشناسید

پارچه های مناسب چاپ را بشناسید

لباس‌های چاپی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی میان مردم پیدا کرده‌اند و به یکی از استایل‌های ترند در سراسر دنیا تبدیل شده‌اند برای همین انتخاب صحیح پارچه های مناسب چاپ اهمیت زیادی دارد.

اگر شما هم با این مدل لباس‌ها آشنا باشید، حتماً می‌دانید که برخی از آن‌ها حتی با یک‌ بار استفاده هم کیفیت و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند و چاپ روی آن‌ها از بین می‌رود که بیشترین علت آن عدم استفاده از پارچه مناسب چاپ است.

گاهی اوقات پیش آمده که حتی یک بار شستن لباس، باعث از بین رفتن چاپ روی آن و حتی آسیب به رنگ و تاروپود تیشرت شده است؛ به همین دلیل و با توجه به قیمت زیادی که پوشاک دارد، بهتر است قبل از خرید به‌خوبی با انواع پارچه های مناسب چاپ آشنا شوید تا یک خرید مناسب را تجربه کنید.

در ادامه این مقاله، قصد داریم درباره جنس پارچه های مناسب چاپ، پارچه مناسب چاپ دی تی اف و پارچه مناسب چاپ دیجیتال صحبت کنیم و نکات مربوط به آن را با شما به اشتراک بگذاریم. در زمان خرید، به نکاتی که در ادامه می‌آید، توجه کنید.

پارچه های مناسب چاپ را بشناسید

در زمان‌های گذشته تنها یک نوع پارچه طبیعی وجود داشت؛ اما امروزه انواع و اقسام مدل‌های پارچه با تنوع بی‌نظیری وجود دارند. با این‌حال، علی‌رغم این تنوع زیاد، بسیاری از پارچه‌های موجود جنسشان به‌گونه‌ای نیست که بشود روی آن‌ها طرحی را چاپ کرد و جزو پارچه های مناسب چاپ محسوب نمی‌شوند.

 کیفیت یک تیشرت یا لباس چاپ شده، به دو عامل بستگی دارد:

  1. جنس خود تیشرت
  2. روش و نوع چاپی که روی آن انجام می‌شود.

هر دوی این عوامل در کنار هم، یک لباس چاپی باکیفیت، مناسب و زیبا را شکل می‌دهند. در ادامه، بهترین انواع پارچه مناسب چاپ را به شما معرفی خواهیم کرد.

چاپ روی لباس و تیشرت انواع مختلفی دارد، اما در اکثر لباس‌ها و به‌خصوص تیشرت‌هایی که انواع مدل‌های چاپی را روی آن‌ها می‌بینید، یکی از چند روش چاپ دی تی اف یا چاپ دیجیتال استفاده شده است. در کنار این، جنس پارچه هم در نتیجه‌ی کار بسیار مهم است. به‌طورکلی، جنس پارچه‌های موجود به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. پارچه‌های طبیعی یا پنبه‌ای
  2. پارچه‌هایی که مواد پلاستیکی در بافت آن‌ها به کار رفته است.

بهترین پارچه های مناسب چاپ، پارچه‌هایی هستند که در آن‌ها درصدی مواد پلاستیکی به‌کار رفته باشد؛ هرچه درصد و میزان مواد پلاستیکی به‌کار رفته در جنس پارچه بیشتر باشد، چاپی که روی آن انجام می‌دهید، زیباتر، خوش‌رنگ‌تر و مجلل‌تر خواهد بود.

این موضوع به‌خاطر وجود مواد پلاستیکی درون پارچه است؛ چراکه مولکول‌های مواد پلاستیکی با مولکول‌های طرح چاپی، پیوندهای محکم‌تر و بادوام‌تری ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند تیشرت شما علاوه‌بر زیبایی و رنگ خاص، کیفیت بهتر و بیشتری نیز داشته باشد.

جنس پارچه پلی‌استری دارای مزایا و معایب خود است. مزیت استفاده از این نوع پارچه، همانطور که گفته شد، چاپ زیبا و همچنین کیفیت و شفافیت بالای طرح و رنگ‌های روی آن است؛ به‌طوری که حتی بارها شستن تیشرت نیز آسیبی به طرح چاپی روی آن وارد نکرده و رنگ آن را کمرنگ نمی‌کند.

مزیت‌های استفاده از پارچه های مناسب چاپ دارای پلاستیک

1.     سرعت بالای چاپ

مهمترین مزیت این نوع پارچه، چاپ سریع و بی‌نقصی است که می‌توان روی آن انجام داد.

2.     ماندگاری و کیفیت چاپ

این پارچه‌ها ماندگاری بالا و قیمت مناسبی دارند. البته این پارچه‌ها به دلیل داشتن مواد پلاستیکی، برای برخی افراد که پوست‌های حساس دارند، ممکن است گزینه مناسبی نباشند.

3.    قیمت بسیار پایین چاپ روی این پارچه های مناسب چاپ

از جمله مزایای استفاده از پارچه‌هایی که تماما نخ نیستند و درصدی مواد پلاستیکی در بافت آن‌ها وجود دارد، قیمت تمام شده ارزان آن‌هاست؛ چراکه چاپ طرح‌ها روی چنین پارچه‌هایی به روش سابلیمیشن انجام می‌شود که این روش  نسبت به سایر روش‌های چاپ قیمت مناسب‌تری دارد.

اما مهمترین عیب این جنس لباس، در این است که به دلیل مواد پلی‌استر استفاده شده در تاروپود آن، این تیشرت‌ها برای استفاده روزمره و طولانی‌مدت، مخصوصا در فصل تابستان، توصیه نمی‌شوند؛ چراکه به دلیل نوع بافت‌شان، باعث افزایش تعرق می‌شوند.

یکی دیگر از بهترین پارچه های مناسب چاپ، پارچه‌های نخ‌پنبه‌ای هستند. پارچه‌های نخی، راحت و سبک‌اند و برای استفاده‌ی روزمره، بکار می‌روند.

پارچه‌های صد در صد نخ پنبه به دلیل نداشتن الیاف پلی استر امکان استفاده از روش چاپ ارزان مانند سابلیمیشن را ندارند، در عوض روش های جدیدتری مانند چاپ دی تی اف روی پارچه های نخ پنبه، جایگزین مناسبی هست.

با این‌حال، این پارچه‌ها، با چاپ دی تی اف کاملاً سازگارند. در واقع مزیت چاپ دی تی اف نسبت به دیگر شیوه‌های چاپ، در سازگار بودن این روش با تمام انواع پارچه‌هاست.

به همین دلیل، با با استفاده از روش چاپ دی تی اف، هم می‌توان از مزایای ویژه پارچه های نخ پنبه استفاده کرد و هم چاپ زیبا و ماندگاری روی لباس خود داشت.

لباس‌های چاپی را از کجا تهیه کنیم؟

درست است که امروزه تی‌شرت‌های چاپی در هر فروشگاهی پیدا می‌شوند، اما اگر به جنس و کیفیت چاپ روی تی‌شرت اهمیت می‌دهید و می‌خواهید با یکبار هزینه، لباس مناسب و بادوامی تهیه کنید، نباید آن را از فروشگاه‌های ناشناس بخرید.

علاوه‌بر آن، اگر شما سلیقه‌تان با طرح‌های آماده مطابقت نداشته باشد و طرح خاصی برای چاپ روی تیشرت‌تان مدنظر داشته باشید، دیگر تیشرت‌های آماده برایتان گزینه مناسبی نخواهند بود.

به همین دلیل، به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید تیشرت دارید حتماً به سایت کارن چاپ سر بزنید. مجموعه کارن چاپ یکی از بهترین مجموعه‌های خدمات چاپ در ایران است که علاوه‌بر استفاده از پارچه‌های مناسب و باکیفیت، از فناوری چاپ dtf نیز برای چاپ طرح دلخواه شما روی تیشرت‌ها و سایر لوازمش استفاده می‌کند. همچنین شما می‌توانید هر مدل طرحی که دوست دارید را برای چاپ روی تیشرت خود به این مجموعه سفارش دهید تا آن را با به‌روزترین و بهترین روش چاپ برایتان تهیه و ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید