این روزها صنعت مد و فشن به سمتی رفته است که چاپ طرح دلخواه روی پارچه طرفداران زیادی دارد. بسیاری از افراد، طرح‌ها و لباس‌های مورد نظرشان را نمی‌توانند از میان لباس‌های موجود پیدا کنند؛ بنابراین ترجیح می‌دهند خودشان دست به کار شوند و طرح‌ها و مدل‌های مورد نظرشان را بر روی لباس‌ها پیاده کنند. حتی بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خودشان لباس بدوزند یا طرح مورد نظرشان را به خیاط بدهند تا لباس دقیقا به همان شکلی باشد که آن‌ها می‌خواهند.

این موضوع درباره چاپ روی لباس نیز وجود دارد، اما کمی متفاوت خواهد بود. درست است که انواع روش‌های مختلف برای چاپ طرح دلخواه بر روی لباس در خانه و بدون تجهیزات وجود دارد اما هیچ کدام از آن‌ها با چاپی که با دستگاه‌های مدرن و تجهیزات به‌روز همراه است، قابل مقایسه نخواهد بود.

از آنجایی که در نفس‌های پایانی سال به سر می‌بریم و اکثر افراد به دنبال لباس‌های مناسب و مطابق سلیقه‌شان برای سال نو هستند، این مقاله را به انواع روش‌های چاپ طرح دلخواه بر روی تیشرت اختصاص می‌دهیم.

اگر این موضوع به دغدغه فکری و ذهنی شما هم تبدیل شده است، توصیه می‌کنم از اطلاعات مفید این مقاله نهایت استفاده را ببرید و تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید.

انواع روش‌های چاپ طرح دلخواه روی پارچه

زیبایی لباس‌ها و تیشرت‌های چاپی کاملا به نوع چاپ و روش انجام آن بستگی دارد. البته جنس پارچه تیشرت‌ هم در زیبایی آن بی‌تاثیر نیست اما مهمترین نکته درباره این مدل از لباس‌ها، به نحوه چاپ بر روی آن‌ها برمی‌گردد.

1.    چاپ برچسبی

این مدل چاپ همانطور که از نامش پیداست توسط یک برچسب بر روی پارچه ایجاد می‌شود. در گذشته یک‌سری برچسب‌هایی با طرح‌های محدود برای این روش چاپ وجود داشتند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، تحول عظیمی در این روش چاپی به وجود آمده است.

2.    چاپ دی تی اف

چاپ دی تی اف یک روش جدید برای چاپ روی پارچه و لباس است که بخاطر زیبایی و چاپ درخشانی که بر روی پارچه ایجاد می‌کند، هر روز به طرفداران آن اضافه می‌شود.

این روش از چاپ، جزو زیرمجموعه چاپ دیجیتال است که استفاده‌های گوناگونی برای چاپ طرح دلخواه بر روی انواع پارچه، از تیشرت گرفته تا حتی دستمال کاغذی یا دستمال سفره، دارد.

این روش چاپ برعکس سایر انواع روش‌های چاپ بر روی لباس، طرح را بسیار زیبا و بی‌نقص برروی پارچه‌های نخی ایجاد می‌کند و همچنین، مشکل همیشگی شست‌وشوی تیشرت‌های چاپی با این فناوری از بین می‌رود.  

با استفاده از فناوری چاپ دی تی اف می‌توان بدون محدودیت جنس پارچه، بر روی انواع پوشاک، طرح دلخواه‌تان را چاپ کنید. علاوه‌بر تمامی این موارد، فناوری دی تی اف قابلیت چاپ رنگ سفید را هم در انواع طرح‌ها دارد.

3.    چاپ دیجیتالی

یک روش به‌روز و پراستفاده در این روزهای صنعت پوشاک و پارچه، بهره‌گیری از چاپ دیجیتال برای ایجاد طرح دلخواه بر روی پارچه است. از این نوع روش برای چاپ روی تمامی جنس پارچه‌ها استفاده می‌شود.

همچنین اکثر ملحفه و روتختی‌های چاپی که طرح‌های کارتونی و رنگارنگ دارند نیز با استفاده از فناوری چاپ دیجیتال ایجاد شده‌اند.

4.    چاپ رنگ دانه‌ای

در این مدل از چاپ، به صورت مستقیم از رنگ بر روی سطح پارچه استفاده می‌شود. البته رنگ مورد استفاده در این روش، رنگ خاص و گرانی است. پس تصور نکنید از هررنگی می‌توان برای آن استفاده کرد.

همانطور که اشاره کردیم، این روش چاپ کمی هزینه‌بر است اما با توجه به چاپ باکیفیتی که ایجاد می‌کند جزو روش‌های مناسب چاپ تیشرت و چاپ طرح دلخواه به شمار می‌رود.

5.    چاپ سابلیمیشن

معنای لغوی کلمه سابلیمیشن به معنای تبدیل جامد به گاز یا همان فرایند تصعید است که دقیقاً در این چاپ از همین روش استفاده می‌شود.

یعنی در ابتدا جوهر که به صورت جامد است در یک دمای خاص (۲۰۰ درجه سانتیگراد) به صورت مستقیم به گاز تبدیل شده و طرح انتخابی ایجاد شده با رنگدانه‌ها مستقیم بر روی پارچه مورد نظر ایجاد می‌شود.

این روش از انواع روش‌های کاربردی است که بجز چاپ بر روی پارچه، بر روی سایر سطوح مثل لیوان و بشقاب نیز قابل اجراست.

کدام روش برای چاپ طرح دلخواه بهترین روش است؟

با توجه به نکاتی که برای هرکدام از روش‌های چاپ ذکر شد، بهترین روش چاپ طرح دلخواه برروی تیشرت و سایر پوشاک در حال حاضر چاپ دی تی اف است.

بهره‌گیری از چاپ دی تی اف دقیقا همان طرح مورد نظر افراد را به راحتی و بدون محدودیت درباره جنس و رنگ چاپ ایجاد می‌کند و علاوه‌بر آن، کیفیت و دوام بالاتر و بهتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

چطور باید چاپ طرح دلخواه روی لباس را انجام دهیم؟

هیچ‌کدام از روش‌های ذکر شده در این مقاله به جز چاپ برچسبی را نمی‌توانید خودتان انجام دهید، بنابراین بهتر است برای چاپ طرح دلخواه خود بر روی لباس‌هایتان از یک مجموعه خدمات چاپ کمک بگیرید.

مجموعه کارن چاپ یکی از بهترین مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات چاپ روی انواع محصولات، به‌خصوص تیشرت است که با استفاده از روش چاپ دی تی اف، بهترین چاپ‌ها را با بالاترین کیفیت عرضه می‌کند.

اگر شما لباسی دارید که دوست دارید طرح خاصی روی آن چاپ کنید، می‌توانید با مراجعه به سایت کارن چاپ طرح دلخواه خود را سفارش دهید تا به روش dtf برای شما آماده شود و پس از آن با استفاده از اتو طرح انتخابی خود را هرطور که دوست دارید بر روی تیشرت‌تان چاپ کنید.

علاوه‌بر آن شما می‌توانید تیشرت با طرح دلخواه‌تان را نیز به این مجموعه سفارش دهید. اگر شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید برای کسب‌وکارتان نیاز به لوگو دارید، می‌توانید با مراجعه به کارن چاپ و سفارش طرح لوگوی خود، خیالتان را از بابت آن آسوده کنید.