مجله خبری کارن چاپ

کارگاه ایمن، یکدست و حرفه‌ای با استفاده از سرویس چاپ لباس کار

کارگاه ایمن، یکدست و حرفه‌ای با استفاده از سرویس چاپ لباس کار

همه انسان‌ها با شروع روز و ورودشان به اجتماع باید با توجه به موقعیت شغلی، شخصیت‌شان، محیطی که قرار است به آنجا بروند و سایر عوامل دیگر، یک لباس مناسب و مختص به همان مکان را تهیه کرده و بپوشند. این نکته را باید در زمان کار و برای ورود به محیط‌های کاری، بیش از هر زمانی جدی گرفت. در ادامه این مقاله، از دلایل اهمیت پوشیدن لباس کار در محیط شغلی و چاپ لباس کار، خواهیم گفت.

چرا باید در محیط کار از یونیفرم یا لباس کار مخصوص استفاده کرد؟

شاید شما فکر کنید لباس کار فقط مخصوص برخی افراد مانند پزشک‌ها، آتش نشان‌ها، پرستارها، پلیس‌ها و… است و اگر شما یک مغازه‌دار یا کارمندی در یک شرکت خصوصی هستید، نیازی به پوشیدن یک لباس کار مخصوص ندارید.

موضوع اهمیت نوع پوشش و لباس در موقعیت‌های مختلف، تنها برای توجه به ظاهر افراد نیست و اهمیت آن فراتر از این‌هاست. خصوصاً که چاپ لباس کار، علاوه‌بر ایجاد ظاهری یکدست و هماهنگ برای کارکنان، در برخی مواقع در حفظ سلامت و ایمنی آنها نیز موثر است.

در ادامه، از مهم‌ترین دلایل استفاده از یونیفرم می‌گوییم:

1.      لباس کار برای ایمنی

در برخی مشاغل، جان و سلامتی افراد در معرض خطر است و شرایط کاری آن‌ها به گونه‌ای است که ممکن است بر سلامت جسم آن‌ها آسیبی وارد شود.

چاپ لباس کار

برای چنین مشاغلی، افراد حتماً باید از لباس کار مخصوص و یونیفرم طراحی‌شده خاص استفاده کنند تا درصورت بروز حادثه، آسیب کمتری به آن‌ها وارد شود.

برای مثال آتش‌نشان‌ها، باغبان‌ها، متخصصان برق، کارگران ساختمانی و… جزو مشاغلی هستند که باید حین کار از لباس کار مخصوص استفاده کنند تا به سلامت جسم‌شان آسیبی وارد نشود.

2.      ایجاد برندینگ و یک‌دستی میان کارمندان

اگر شما صاحب یک کسب‌و‌کار یا کارآفرین هستید، باید اهمیت استفاده از یونیفرم برای کارمندان خود را درک کرده باشید.

چاپ لباس کار

این نکته را مدنظر داشته باشید که هر چقدر هم محیط کاری و شرکت شما بزرگ و بین‌المللی باشد اما تا زمانی که اقدام به چاپ لباس کار مخصوص برای کارمندان خود نکنید و لوگوی شما روی لباس تک‌تک کارمندانتان وجود نداشته باشد، شرکت شما به رسمیت شناخته نمی‌شود.

همچنین تصوری که وجود لباس کار طراحی‌شده و هماهنگ برای کارمندان‌تان در دیدار اول در ذهن شرکت‌ها و طرف‌ قراردادهای شما ایجاد می‌کند، یک پوئن مثبت برای شما و نشان‌دهنده حرفه‌ای بودنتان است.

3.      کم کردن دغدغه ذهنی کارمندان

زمانی که کارفرماها اقدام به تعیین یونیفرم برای کارمندان خود بکنند، در واقع یک دغدغه را در ذهن کارمندان خود از بین برده‌اند.

اینکه همه افراد یک مجموعه بدانند هر روز صبح که می‌خواهند وارد آن مجموعه شوند یک لباس خاص و یونیفرم مخصوص باید بپوشند، باعث می‌شود تا دیگر ذهنشان درگیر انتخاب لباس برای محیط کار نباشد.

4.      بالا رفتن راندمان کاری

وقتی افراد در محیط شغلی با لباس‌ها و یونیفورم یکدست قرار می‌گیرند، سطح تمرکز و راندمان کاری آنها افزایش می‌یابد. چرا که مسائل کمتری باعث حواس‌پرتی آنها می‌شود.

  • ایجاد هویت سازمانی

استفاده از یونیفرم کار، باعث تقویت هویت سازمانی و روحیه‌ی همبستگی بین افراد حاضر در محیط کار می‌شود. یونیفرم تنها یک لباس نیست، بلکه معرف بخشی از هویت و ارزش‌های محیط شغلی شماست که می‌تواند افراد مختلف را به همدیگر پیوند دهد.

چاپ لباس کار

لباس کار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

ویژگی‌هایی که برای تعیین یونیفرم باید در نظر بگیرید بیشتر از هرچیزی به محیط کاری و شغل افراد وابسته است؛ اما یک‌سری نکات و ویژگی‌ها میان تمام یونیفرم‌ها مشترک هستند که در ادامه آن‌ها را با شما مطرح خواهیم کرد.

  • لباس کار باید مناسب با نوع شغل و محیط کاری افراد باشد.
  • لباس کار باید کارایی داشته باشد و بتواند در شرایط خاص، تا حد امکان از آسیب رسیدن به سلامت افراد جلوگیری کند.
  • لباس کار باید دقیقا اندازه افراد باشد. هیچ چیزی بیشتر از یک لباس تنگ یا خیلی گشاد در ظاهر افراد آشفتگی و بی‌نظمی ایجاد نمی‌کند و باعث کلافگی شخص نمی‌شود.
  • چاپ لباس کار باید با فصول مختلف سال تناسب داشته باشد.

اگر کار شما جزو مشاغل خاص است، باید قبل از چاپ لباس کار سایر ویژگی‌های مدنظرتان را با مجموعه ارائه‌دهنده خدمات لباس مطرح کنید تا هنگام طراحی و دوخت لباس کار، آن را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

برای چاپ لباس کار به کجا مراجعه کنیم؟

لباس کار لباسی  است که یک فرد بیشتر ساعات شبانه روز باید آن را بر تن کند، بنابراین چنین لباسی باید کیفیت بالایی داشته باشد تا ماندگاری مناسبی داشته باشد.

شاید این موضوع در ابتدا خیلی در ذهن شما پررنگ نباشد اما زمانی که مجبور شوید سالانه هزینه گزافی بابت چاپ لباس کار کارمندان خود بپردازید، تازه به اهمیت این موضوع پی خواهید برد.

بنابراین بهتر است از همان ابتدا چاپ لباس کار کارمندان‌تان را به مجموعه‌ای بسپارید که با استفاده از پارچه مناسب و روش چاپ حرفه‌ای، کار چاپ لباس کار را به بهترین شکل انجام دهند. پیشنهاد ما به شما سایت کارن چاپ است. کارن چاپ یک مجموعه چاپ روی لباس و سایر لوازم است که با بهره‌مندی از فناوری‌های روز دنیا مثل روش چاپ dtf به عرضه انواع محصولات چاپی از جمله چاپ لباس کار می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید