مجله خبری کارن چاپ

چند ایده جذاب برای هدیه تیشرت چاپی در روز عشق

چاپ تیشرت ست ولنتاین

عشق به تن کنید!

آخر هر سال، در تمام دنیا، برای عشاق، حال و هوای دیگری دارد. 25 بهمن یا 14 فوریه مصادف با روز ولنتاین و 5 اسفند، مصادف با مراسم ایرانی باستانی سپندارمذگان است. لازم است در ابتدا سابقه‌ی تاریخی این دو مناسبت عاشقانه در ایران و جهان را بررسی کنیم و در ادامه ایده‌هایی برای انتخاب هدیه‌ای متفاوت به شما خواهیم داد.

تاریخچه روز ولنتاین

سابقه‌ی تاریخی روز ولنتاین به جشنی که به افتخار قدیس ولنتاین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، بازمی‌گردد. والنتیوس قدّیس یک قدیس مسیحی اهل ایتالیا بود.  داستان مشهور او چنین است که این کشیش مسیحی در رم باستان برای سربازان مراسم ازدواج برگزار می‌کرد اما آن زمان طبق دستور امپراطور کلادیوس دوم، ازدواج برای سربازان در امپراتوری روم ممنوع شد و این کار قدیس ولنتاین غیرقانونی بود. زیرا امپراتور معتقد بود مردان مجرد، جنگجویان بهتری هستند.  برای همین این قدیس به این اتهام و اتهاماتی دیگر، از جمله آزاد کردن زندانیان بی‌گناه، کشته شد. اما اولین بار در قرون وسطی پیوستگیِ روز بزرگداشت ولنتاین و عشق در آثار جفری چاسر، شاعر انگلیسی قرن چهاردهم مطرح و پس از آن به عنوان روزی برای دوست داشتن و عشق در نظر گرفته شد. در این مناسبت، عشاق با اهدای گل، شیرینی و ارسال کارت تبریک به یکدیگر ابراز عشق می کرده اند. از قرن نوزدهم به شکل یک مراسم رسمی، کارت های ولنتاین به صورت انبوه تولید می‌شود.

تاریخچه روز ولنتاین

تاریخچه روز سپندارمذگان

سپندارمذگان که به نام‌های اسپندگان یا اسفندگان نیز از آن یاد می‌کنند، جشنی است که ایرانیان باستان آن را برگزار می‌کردند. اغلب 29 بهمن را روز سپندارمذگان می‌دانند اما تاریخ درست این روز 5 اسفند است. ابوریحان بیرونی در کتاب «آثار الباقیه» روز پنجم اسفند ماه را روز سپندارمذگان می‌داند. علت این تفاوت تاریخ آن است که در ایران باستان، این روز در تقویم قدیم ۵ اسفند جشن گرفته می‌شد، اما در تقویم جدید، از آنجایی که ۶ روز اول سال ۳۱ روز در نظر گرفته می‌شود، این جشن در ۲۹ بهمن برگزار می‌شود. اما ریشه‌ی این کلمه از کجاست و معنای آن چیست؟

«سپندارمذ» نماد عشق و پسوند «گان» به‌معنی «جشن» است.

درگذشته، روز سپندارمذگان، زنان به همسرانشان هدیه می‌دادند. همسرانشان نیز برای جبران این محبت، آن‌ها را روی تخت شاهی می‌نشاندند و علاوه بر دادن هدیه، از آن‌ها پیروی می‌کردند. از‌ این‌رو سپندارمذگان روز گرامیداشت زنان ایران باستان نیز محسوب می‌شود.

تاریخچه روز سپندارمذگان

در روز عشق، هدایای متنوعی وجود دارد که می‌توانید برای کسانی که دوستشان دارید، آماده کنید؛ از گل رز، تا گران قیمت‌ترین هدایا. اما پیشنهاد ما به شما یک هدیه‌ی کاربردی و ماندگار است. چاپ تیشرت ها گزینه‌ای مناسب هستند که می‌تواند با خلاقیت و احساسات شما همراه شود. پیشنهاد طرح تیشرت ولنتاین و تیشرت ست ولنتاین موضوعی است که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

تیشرت‌های ست ولنتاین

اگر از آن دسته افرادی هستید که اهل ست کردن لباس‌هایتان با یارتان هستید، ایده‌ی این هدیه می‌تواند جذاب باشد. انتخاب طرح‌هایی که مکمل یکدیگرند در چند سال اخیر بسیار رایج شده است.

تیشرت ست انتخابی شما می‌تواند تاریخ و یا نشانه‌ای مختص به خودتان باشد و یا حتی جمله‌ای که میان شما دو نفر معنای ارزشمندی دارد. همچنین چاپ عکس روی تیشرت (تصویری از خودتان و یا محبوبتان) می‌تواند ایده جذابی باشد. البته لزومی ندارد جمله‌ای از گذشته انتخاب کنید، می‌توانید جمله‌ای کوتاه از احساس اکنون خودتان به فرد موردنظرتان را روی تیشرت ثبت کنید.

تیشرت روز ولنتاین

طرح‌های گرافیکی یا شخصیت‌های فیلم و کارتونی که یادآور عشق هستند نیز پیشنهاد دیگر ما به شماست. قسمتی از یک شعر یا بخشی از یک کتاب و حتی دیالوگی از یک فیلم، می‌تواند انتقال دهنده‌ی حس شما به یارتان باشد. تصویر اولین جایی که یکدیگر را ملاقات کرده‌اید، نشانی از اهداف مشترکتان یا آنچه شما را به یاد او می‌اندازد، ایده‌های دیگری برای چاپ روی تیشرت هستند.

تیشرت ست ولنتاین

همچنین طرح‌های آماده‌ای با اشاره به روز عشق و یا بزرگداشت سپندارمذگان وجود دارد که می‌توانید از میان این طرح‌ها نیز انتخاب کنید. در پایان، هرچند این هدایای ماندگار یا موقت مثل یک گل رز، به محبوبتان یادآوری می‌کند که برای شما مهم و دوست داشتنی است اما به خاطر داشته باشید که رفتار و همراهی ما با کسانی که دوستشان داریم و آرامشی که به تبع آن به وجودشان می‌بخشیم، شادمانی واقعی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

در ادامه چند نمونه از طرح های پیشنهادی برای تیشرت ولنتاین و هدیه روز عشق را باهم خواهیم دید.

هدیه ولنتاین

تیشرت ولنتاین

تیشرت ست

طرح تیشرت ولنتاین

تیشرت ست ولنتاین

دیدگاهتان را بنویسید