مجله خبری کارن چاپ

ماندگاری طرح چاپی روی هودی

ماندگاری طرح چاپی روی هودی

اگر دنبال یک استایل جذاب برای فصل زمستان هستید؟ هودی‌های ساده زیادی دارید اما برای شما جذابیت سابق را ندارند؟ طرح هودی‌های چاپی آماده بازار را نمی‌پسندید؟ با ما همراه باشید تا شما را برای داشتن یک استایل زمستانه جذاب با طرح دلخواهتان راهنمایی کنیم.

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های دیجیتالی گزینه‌های ایجاد چاپ روی لباس بسیار دگرگون شده‌اند. امروزه شما می‌توانید به راحتی با استفاده دستگاه‌های دیجیتالی طرح‌های دلخواه خود را با بالاترین کیفیت بر روی لباس‌هایتان چاپ کنید. ورود دستگاه‌های چاپ روی تیشرت و لباس، این کار را بسیار راحت کرده است. بنابراین شما با داشتن یک دستگاه چاپ می‌توانید لباس‌های ساده خود را با طرح‌های دلخواه جذاب و متفاوت کنید. اما اگر قصد خرید دستگاه را ندارید، می‌توانید لباس‌های مورد علاقه خود را به شرکت‌های فعال در زمینه چاپ روی هودی، چاپ عکس روی تیشرت و ... بسپارید و طرح دلخواه خود را سفارش دهید. با کارن چاپ نگران ماندگاری طرح چاپی روی هودی خود نباشید.

چاپ روی هودی

روش های ماندگاری طرح چاپی روی هودی

بدون شک ماندگاری طرح چاپی روی هودی برای همه مردم اهمیت بسیار زیادی دارد. ماندگاری طرح‌های چاپی نیز به روش ایجاد آن‌ها بستگی دارد که در مقاله "روش های مختلف چاپ روی تیشرت" میتوانید به صورت مفصل مطالعه کنید اما در ادامه به طور مختصر چند نمونه را برای شما توضیح داده ایم.

امروزه روش‌های بسیاری برای چاپ طرح بر روی لباس وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.  در بین تمامی روش‌ها چاپ سیلک معروف‌ترین شیوه چاپ طرح بر روی هودی، تیشرت و ... است. در این روش از جوهرهای مخصوصی استفاده می‌شود که ماندگاری طرح چاپ روی هودی، تیشرت و ... را بالا می‌برد. جوهرهای مخصوص این نوع چاپ دارای خاصیت جذب عمیق هستند که علاوه بر ایجاد رنگ‌های روشن، حداکثر دوام را ایجاد خواهند کرد. البته جوهرهای بی‌کیفیت نیز برای این نوع چاپ در بازار وجود دارند که دوام پایین‌تر و طرح‌های کم‌رنگی را ایجاد خواهند کرد.

نگهداری چاپ هودی

بنابراین اگر می‌خواهید اقدام به چاپ طرح دلخواه خود با این روش بر روی لباس کنید، حتماً از رنگ‌های با کیفیت در چاپ به کار ببرید. شما با استفاده از یک گالن می‌توانید روی 500-200 لباس طرح دلخواه را  چاپ کنید. از این رو جوهرهای چاپ سیلک برای حجم بالا به صرفه است. این نوع چاپ تنها برای چاپ‌های تک رنگ مناسب است.

برای چاپ طرح‌های رنگی روش DTG مناسب است. این دستگاه نوعی فناوری جوهر افشان است که می‌تواند عکس‌های رنگی را با کیفیت و ماندگاری بسیار بالا بر روی لباس ایجاد کند. از این روش می‌توان برای ایجاد طرح‌ها و کارهای هنری استفاده کرد که ایجاد آن‌ها در روش‌های دیگر چاپ بسیار پیچیده است. در فناوری چاپ مستقیم طرح از طریق کامپیوتر یا فتوشاپ طراحی می‌شود، سپس از طریق دستگاه بر روی پارچه چاپ می‌شود. از این رو قادر به ایجاد طرح‌های هنری با ریزترین جزئیات است. شما می‌توانید هر طرحی را با هر رنگ‌بندی با استفاده از این شیوه بر روی هودی خود چاپ کنید. ترجیحاً در چاپ طرح با این روش لباس باید تمام نخ باشد. پارچه‌هایی که در آن‌ها از مقدار زیادی پنبه استفاده شده نیز برای چاپ با این روش مناسب هستند. در گذشته این روش به صورت سنتی و تحت فشار انجام می‌گرفت. اما امروزه دستگاه‌هایی برای چاپ مستقیم بر روی تیشرت و پارچه روانه بازار شده که گران قیمت هستند. اما این دستگاه‌ها کیفیت چاپ بسیار بالایی دارند.

روش های ماندگاری چاپ هودی

چاپ به شیوه انتقال حرارت نیز یکی دیگر از انواع روش‌های چاپ بر روی لباس محسوب می‌شود که ماندگاری بسیار بالایی دارد. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها چاپ سابلیمیشن است. این روش نسبت به شیوه‌های ذکر شده ماندگاری بسیار بالاتری دارد. زیرا در روش سابلیمیشن جوهر جامدی که بر روی طرح گرافیکی ایجاد شده قرار دارد، در زیر دستگاه ابتدا به گاز تبدیل شده و سپس بر روی لباس مجدد جامد می‌شود. در حقیقت در روش چاپ حرارتی سابلیمیشن از فرآیند تسعصد استفاده می‌شود. جوهر به کار رفته در این روش نوعی جوهر مخصوص است که در اثر حرارت به گاز تبدیل می‌شود. سپس منافذ پلی‌استر در اثر حرارت باز شده و جوهری که به گاز تبدیل شده در بین منافذ قرار گرفته و سپس جامد می‌شود. در این روش طرح به بخشی از لباس تبدیل می‌شود نه لایه‌ای بر روی لباس. ماندگاری طرح با این روش بسیار بالاتر از دیگر روش‌ها است. شما برای آن که بتوانید رنگ را به لباس منتقل کنید، به یک کاغذ مخصوص نیاز دارید. کاغذهای مورد استفاده در روش سابلیمیشن از کاغذهای مورد استفاده در روش DTG ارزان‌تر است. در مقابل جوهر متعادل‌سازی در این روش گران‌تر است.

چاپ روی هودی

یکی دیگر از روش‌های چاپ روی لباس، چاپ پلاستیزول است. در این روش طرح مد نظر ابتدا از طریق پرینتر بر روی پلاستیول چاپ و سپس با فشردن آن بر روی لباس چاپ می‌شود. شما می‌توانید در این روش طرح دلخواه خود را به شرکت‌های فعال در این زمینه سفارش دهید و سپس آن را با استفاده از اتو بر روی لباس خود چاپ کنید.

چاپ وینیل نیز یکی دیگر از روش‌های ایجاد طرح بر روی تیشرت و هودی است. بدون شک شما شب رنگ‌هایی را که بر روی شیشه‌های فروشگاه‌ها زده می‌شود را تا کنون دیده‌اید. روش برش وینیل نیز مشابه همین شب رنگ‌های روی شیشه‌ها است. با این تفاوت که برای لباس‌ها از وینیل محصوص پارچه استفاده می‌شود. وینیل‌ها بعد از آن که برس داده می‌شوند، از طریق دستگاه پرس حرارتی بر روی لباس چسبانده می‌شوند. از این روش معمولاً برای چسباندن شماره بر روی لباس‌های ورزشی یا ایجاد طرح‌های بسیار ساده استفاده می‌شود. در این روش تنها می‌توان از 3-1 رنگ استفاده کرد. چاپ در این روش برخلاف آن چه تصور می‌کنید، ماندگاری بالایی دارد.

جمع بندی: همان‌طور که در این مقاله خواندید روش‌ها و فناوری‌های نوین بسیاری برای چاپ با ماندگاری بالا بر روی هودی وجود دارد. اما در صورتی که تمایلی به انجام این کار در منزل ندارید می‌تواند طرح چاپی دلخواهتان را با ماندگاری مادم العمر از کارن چاپ سفارش دهید. کارن چاپ بسته به نوع جنس درخواستی، طرح مورد نظر شما را با استفاده از بهترین روش و با کیفیت‌ترین متریال بر روی هودی یا هر لباس دیگری چاپ می‌کند. چاپ‌های ایجاد شده بر روی لباس در کارن چاپ بالاترین کیفیت و ماندگاری را دارند. البته ماندگاری بالای چاپ تیشرت نباید دلیلی بر عدم نگهداری مناسب از لباس باشد. حتی با کیفیت‌ترین چاپ‌ها نیز نیاز به نگهداری اصولی دارند. بنابراین حتماً نحوه شستشو و نگهداری اصولی از هودی‌های چاپی را یاد بگیرد. هودی‌ها به دلیل بافت حساسی که دارند، علی‌رغم توجه به چاپی بودن آن‌ها، باید به گونه‌ای شسته شوند که بافت آن‌ها آسیب نبیند.

دیدگاهتان را بنویسید