مجله خبری کارن چاپ

طریقه شستشوی هودی چاپی

طریقه شستشوی هودی چاپی

هودی چاپی نوعی لباس نرم، لطیف و راحت است که طرفداران بسیار زیادی در بین نوجوانان و جوانان دارد. نرمی و لطافت این نوع لباس گرمای لذت‌بخش و حس بی‌نظیری را به بدن منتقل می‌کند. حال در بین انواع هودی‌ها، چاپ عکس روی هودی یا به اصلاح چاپ هودی ها به دلیل طرح‌هایی که بر روی آن‌ها قرار میگیرد، جذابیت بسیار بیشتری دارند. اما همان‌طور که می‌دانید هر لباسی بسته به بافت پارچه آن نیازمند مراقبت و نگهداری خاصی است. نگهداری اصولی و صحیح از لباس‌ها طول عمر استفاده از آن‌ها را افزایش می‌دهید. موضوع نگهداری از لباس تنها مربوط به تمیز نگه‌داشتن آن‌ها یا مرتب گذاشتن‌شان در کمد نیست. در حقیقت این نوع شستشو است که اهمیت بسیار بیشتری نسبت به دیگر موارد دارد.

طریقه شستشوی هودی چاپی

 احتمالاً اکثر شما لباس‌هایتان را درون ماشین لباسشویی می‌اندازید بدون آن که به دما و پودری که استفاده می‌کنید، اهمیت دهید. در پودرهای لباسشویی امروزی نیز برای فعال شدن آنزیم‌ها نیاز به شستشو با دمای بالا دارند که این مسئله آسیب بسیار زیادی به بافت پارچه و لباس شما وارد می‌کند. از این رو برای بسیاری از شما پیش آمده که هودی زیبایتان بعد از چند بار شستشو کوتاه‌تر یا گشادتر شده که در اصطلاح می‌گویند لباس آب رفته یا وارفته است. همه این‌ مشکلات به نحوه شستشو و خشک کردن لباس شما برمی‌گردد.

 بنابراین اگر می‌خواهید که لباس شما مدت طولانی‌تر دوام داشته باشد و پرز پرز و واررفته نشود باید اصول و نحوه نگهداری، شستشو و خشک کردن لباس‌ها را با توجه به بافت پارچه آن‌ها بلد باشید. این موضوع در خصوص شستشوی لباس‌های چاپی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا شما علاوه بر بافت پارچه باید مراقب طرح چاپ شده بر روی آن نیز باشید. معمولاً چاپ عکس روی تیشرت، هودی و در کل طرح‌های چاپ شده بر روی لباس‌ها در دو مدل برچسبی یا چاپ شده به صورت مستقیم هستند. در بین این دو روش چاپ‌های برچسبی یا لیبلی نیاز به مراقبت بیشتری دارند. زیرا کیفیت آن‌ها پایین است و در صورت عدم توجه و مراقبت اصولی بعد از دو یا چند بار شستشو بریده بریده می‌شوند.

مطالعه کنید: روش های چاپ روی لباس و تیشرت

تا اینجا سعی کردیم اهمیت شستشوی اصولی و نگهداری از لباس‌ها را برای شما عزیزان شرح دهیم. حال اگر هودی چاپی دارید و می‌خواهید ماندگاری طرح چاپی روی هودی و دوام آن را افزایش دهید، با ما همراه باشید. ما در ادامه این مقاله طریقه شستشوی هودی چاپی را برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

نحوه صحیح شستشوی هودی چاپی

برای آن که لباسی را اصولی و صحیح بشویید، اولین قدم دریافت اطلاعات پارچه و جنس آن است. معمولاً اغلب هودی‌های چاپی از جنس پلی‌استر هستند. این نوع پارچه مقاومت بالایی در برابر چروک شدن، کم‌رنگ شدن و آب رفتن دارد. علاوه بر این موارد به علت خاصیت رنگ‌پذیری بالایی که دارد در تولید لباس‌های چاپی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در  ترکیب دیگر انواع پارچه‌ها نیز از پلی‌استر به منظور افزایش دوام آن‌ها استفاده می‌شود. با این حال علی‌رغم ویژگی‌های مثبتش دارای خصوصیات منفی نیز است. این جنس پارچه همان‌طور که اشاره کردیم به علت خاصیت رنگ‌پذیری بالا  با تنها یک قطره روغن، خیلی زود لکه‌دار می‌شود. پرز پرز شدن و چسبیدن به بدن به علت جذب الکتریسیته ساکن از دیگر ویژگی‌های منفی این جنس است. اما تمامی موارد منفی که ذکر شد با رعایت نکاتی در نگهداری و شستشوی لباس به راحتی قابل برطرف شدن هستند. در ادامه این بخش نکات بسیار مهمی را که باید هنگام شستشوی هودی چاپی بدانید، ارائه می‌دهیم.

مطالعه کنید: راهنمای شستشوی لباس و از بین بردن لکه ها

نکات مهم هنگام شستشوی هودی چاپی

همان‌طور که گفتیم شستشو با دمای بالا منجر به آسیب دیدن بافت پارچه می‌شود. بنابراین از پودرهای آنزیم‌دار که نیاز به استفاده در دمای بالا دارند، به هیچ وجه استفاده نکنید. مورد دیگر این که خود آنزیم‌های پودرهای لباسشویی به بافت پارچه آسیب می‌زنند. بنابراین استفاده از این قبیل پودرها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. برای شستن هودی چاپی بهترین گزینه استفاده از مایع‌های شوینده است. زیرا به مراتب بسیار بهتر از پودرهای شوینده خشن هستند و برای شستن لباس‌هایی با بافت نرم و حساس بسیار مناسب‌اند. از این رو برای شستن هودی‌های خود ترجیحاً از مایع‌های شوینده و نرم‌کننده‌های لباس استفاده کنید. دقت کنید که مایعی ک استفاده می‌کنید، حاوی مواد سفید کننده نباشد. بعد از انتخاب ماده شوینده مناسب، نوبت به شستن لباس می‌رسد. شما می‌توانید به دو روش دستی یا با استفاده از ماشین لباسشویی این کار را انجام دهید. در ادامه اصول شستشوی لباس با این دو روش را توضیح می‌دهیم.

شستشوی هودی به روش دستی

برای شستشو هودی با روش دستی یک سطل بزرگ را با آب دمای حدوداً 40-30 درجه پر کنید. سپس مقداری مایع شوینده مناسب را به آن اضافه کرده و هم بزنید. به ترکیب  آب و کف کمی آب سرد اضافه کنید و هودی خود را ابتدا پشت و رو کرده و سپس درون سطل بیندازید. پشت و رو کردن لباس از طرح چاپی روی آن محافظت و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می‌کند. اجازه دهید لباس شما چند ساعتی درون آب بماند. هرگز هودی را با چنگ زدن و فشار به آن نشویید. این کار آسیب زیادی به بافت آن وارد می‌کند. اگر لکه‌ای بر روی آن قرار دارد، آن را به آرامی و با نوازش کردن پاک کنید. بعد از گذشت چند ساعت آب هودی را خارج کرده و آن را آبکشی کنید. سپس در هوای آزاد بر روی یک سطح مناسب و تمیز پهن کنید. از آویزان کردن هودی به شدت خودداری کنید زیرا منجر به کش آمدن و تغییر حالت آن می‌شود. برای خشک کردن آن می‌توانید آب اضافی آن را با حوله بگیرید. به این صورت که لباس را لای حوله بپیچید و همانند مو، آب اضافی آن را خارج کنید. این کار باعث می‌شود تا هنگام پهن گردن روی طناب سنگین نباشد و تغییر شکل ندهد. با این حال بهترین کار پهن کردن آن بر روی یک جارختی است. به گونه‌ای که کش نیاید. (هنگام شستشو از هر کاری که منجر به کش آمدن لباس می‌شود، خودداری کنید.)

نحوه شستن دستی هودی چاپی

نحوه شستن دستی هودی چاپی

شستشوی هودی با استفاده از ماشین لباسشویی

در صورتی که قصد شستشوی هودی چاپی خود را با ماشین دارید، باید قبل از فعال کردن گزینه شروع، لباسشویی را بر روی حالت شستشوی لباس‌های ظریف و حساس قرار دهید. این گزینه کیفیت لباس شما را حفظ  می‌کند. اگر نگران کش آمدن یا نخ‌کش شدن لباستان هستید، می‌توانید آن را درون کسیه‌های توری که مناسب این کار هستند، قرار دهید. به این منظور که هودی خود را درون کیسه قرار داده و سپس درون ماشین بیندازید. هودی خود را همراه با لباس‌های رنگی دیگر درون ماشین نیندازید. همیشه هنگام شستشوی لباس‌ها با ماشین، آن‌ها را از نظر رنگ‌بندی جدا کرده و به صورت مجزا در دستگاه بیندازید. با این کار دیگر نگران پس دادن رنگ و خراب شدن رنگ دیگر لباس‌هایتان نخواهید بود. در صورتی که لباسشویی شما قدیمی است و گزینه شستشوی لباس‌های حساس را ندارد، بهترین کار شستشوی هودی و لباس‌های زمستانه به روش دستی است.

در این مقاله ما سعی کردیم نکات مهم هنگام شستشو و خشک کردن هودی چاپی را بیان کنیم. این شیوه شستشو نه تنها برای هودی بلکه برای تمامی لباس‌های زمستانه و حساس پیشنهاد می‌شود. نکته دیگری که ممکن است برای شما سؤال باشد، نحوه گرفتن آب هودی است. لابد می‌گویید چگونه می‌توان بدون چلاندن آب هودی را گرفت؟ برای این کار شما می‌توانید از یک صافی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود کمک بگیرید. به این صورت که هودی خود را درون صافی انداخته و آن را روی یک سینی قرار دهید. سپس در نزدیکی شوفاژ یا بخاری بگذارید. با این کار نه تنها آب هودی خارج می‌شود، بلکه در اثر آویزان شدن بر روی طناب نیز کش نمی‌آید.

1 دیدگاه در “طریقه شستشوی هودی چاپی

  1. +989194135217 گفت:

    سلام من‌چندین بار ست سفارش دادم و هم کیفیت چاپ عالی بوده و‌هم‌جنس تی شرت ها،ممنون از مشتری مداریتون و‌ارسال به موقع

دیدگاهتان را بنویسید