مجله خبری کارن چاپ

جنجالی ترین تیشرت های چاپی دنیا

جنجالی ترین تیشرت های چاپی دنیا

سالانه میلیاردها تیشرت در دنیا فروخته می‌شود و هر کسی حداقل یکی از آن‌ها را دارد. گاهی تیشرت‌های چاپی حامل یک پیام هستند که می‌تواند جنجال زیادی به پا کند. این جنجال ممکن است به فروش بسیار بالای آن تیشرت چاپی منجر شود و یا آن را از بازار تولید و فروش حذف کند. در این مقاله به سراغ برخی از تیشرت‌های چاپی جنجالی که تاکنون حواشی زیادی داشتند و در تاریخ ماندگار شده‌اند، خواهیم رفت.

تیشرت «More Boyfriends Than T.S»

"دوست پسرهای بیشتر از تیلورسویفت" که توهین به این خواننده‌ی پاپ مشهور بود، با خشم طرفداران میلیونی او مواجه شد.

نتیجه: تولیدکنندگان این تیشرت پس از اعتراض گسترده‌ی طرفداران سوییفت، تولید آن را متوقف کردند.

تیشرت چاپی تیلور سویفت

تیشرت «My Best Subjects»

«بهترین سوژه‌های من» عنوان یک تیشرت برای دختربچه‌هایی بود که همه‌ی ما می‌دانیم رقص، آواز و خرید را بیشتر از خواندن ریاضی در مدرسه دوست دارند! این محتوای تیشرتی بود که با حواشی زیادی همراه شد.

نتیجه: تولیدکنندگان چاپ تیشرت به دلیل بدآموزی طرح روی آن مجبور به توقف تولید آن شدند.

تیشرت های چاپی جنجالی

تیشرت «How to Catch an Illegal Immigrant»

پیام «چگونه یک مهاجر غیرقانونی را بگیریم» روی یک تیشرت‌ به چاپ رسیده بود و در یک رستوران مکزیکی در کلمبیای غربی به فروش رسید.

نتیجه: پس از اعتراضات بسیار درباره‌ی پیام نژادپرستانه‌ی این تیشرت، تولیدکنندگان آن طی یک بیانیه اعلام کردند:« این پیام، نژاد پرستانه‌ نیست و به مهاجران غیرقانونی اشاره دارد!»

تیشرت چاپی با طرح How to Catch an Illegal Immigrant

تیشرت «NRA»

تیشرت چاپی با پیامی که مخفف «انجمن ملی سلاح» و «از حق خود محافظت کن»، بر اساس داستان مقاومت پسرآمریکایی 15 ساله که تسلیم افسر پلیس نشد، تولید و روانه‌ی بازار شد.

نتیجه: از طراح تیشرت خواسته شد تولید آن را متوقف کند.

تیشرت چاپی NRA

تیشرت «Keep Calm and Rape On»

این پیام که ترویج تجاوز جنسی و عادی سازی آن قلمداد شد از طریق سایت آمازون به فروش می‌رسید و با اعتراضات بسیار زیادی روبه‌رو شد.

نتیجه: سایت آمازون نه تنها این محصول را از لیست فروش خود حذف کرد بلکه تمامی محصولات تولیدکنندگان آن را از سایت برداشت.

تیشرت چاپی Keep Calm and Rape On

تیشرت «AIDS Kills Fags Dead»

این پیام توهین‌آمیز به مبتلایان ایدز روی یک تیشرت چاپی زمانی خبرساز شد که سباستین باخ، خواننده‌ی مشهور، در یکی از کنسرت‌هایش که سال 1991 برگزار شد، به تن داشت. این حرکت او با اعتراضات گسترده‌ای رو به رو شد.

نتیجه: پس از هجوم اعتراضات، این خواننده یک پیام عذرخواهی منتشر کرد و گفت پیام نوشته شده روی این تیشرت را نخوانده بوده و ادعا کرد برای جبران مبلغ  12000 دلار برای کمک به بیماران مبتلا به ایدز صرف خیریه‌های مرتبط کرده است.

تیشرت جنجالی AIDS Kills Fags Dead

تیشرت «Problem Solved»

این تیشرت که حاوی پیام «مشاجره حل شده» بود با اعتراضات بسیاری مواجه شد که آن را پیامی برای ترویج خشونت علیه زنان می‌دانست.

نتیجه: شرکت خرده فروشی « Kmart» که توزیع کننده‌ی آن بود، فروش این تیشرت را متوقف کرد.

تیشرت چاپی با طرح خشونت علیه زنان

تیشرت مشترک کریستین استوارت و رابرت پتینسون

این زوج در سال 2011 مدتی از یکدیگر جدا شده بودند و دقیقا در همان زمان با تیشرت‌های چاپی مشابهی در خیابان‌ها توسط پاپاراتزی‌ها شکار می‌شدند. همه، این تشابه را پیامی از دو طرف برای بازگشت به یکدیگر می‌دانستند.

نتیجه: مدتی بعد این دو بازیگر دوباره به یکدیگر بازگشتند و ظاهرا این حاشیه‌ی خبری به واقعیت نزدیک بود!

تیشرت مشترک کریستین استوارت و رابرت پتینسون

تیشرت مشهور جی زی

تیشرتی چاپی با محتوای « Occupy All Streets»

به معنای همه‌ی خیابان‌ها را اشغال کنید که مربوط به آهنگی از جی زی خواننده‌ی مشهور بود اما در کنار حروف خط خورده‌ی آن یادآور وال استریت است که احتمالا هزینه‌ی آن صرف بازار بورس می‌شد.

تیشرت جی زی

تیشرت «Enjoy the Silence»

در سال 2011 میلادی این تیشرت چاپی حاوی پیام «از سکوت لذت ببر» با اعتراض دانشجویان کالیفرنیایی رو به رو شد که آن را مروج سکوت کردن زنان در برابر خشونت و دفاع از حقوق خود می‌دانستند. تصویر درج شده روی این تیشرت که زنی با دهان چسب خورده است برای فعالان حقوق زن می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

نتیجه: همچنان فروش این تیشرت ادامه دارد و اعتراضات تاثیری در تولید و فروش آن نداشته است.

تیشرت Enjoy the Silence

تیشرت جنجالی هایپررنگ

مشکل این تیشرت‌ها که اوایل دهه‌ی نود تولید و به فروش می‌رسید، تغییر رنگ ناگهانی آن در گرما و یا پس از شست و شو با آب گرم بود. معمولا این تیشرت در نهایت رنگ صورتی به خود می‌گرفت که با عدم رضایت مشتریان روبه رو شد.

نتیجه: فروش آن به حداقل رسید.

تیشرت هایپررنگ

تیشرت‌های جنجالی مایلی سایرس

این خواننده برخلاف ظاهر ساختارشکنانه‌ی کنونی‌اش که بسیار متفاوت از ابتدای شروع کارش است، همیشه تیشرت‌های چاپی را انتخاب کرده اما پیام تیشرت‌های او همچون ظاهر و رفتارش دستخوش تغییر شده و توجه رسانه‌ها و مخاطبانش را به خود جلب کرده است.

تیشرت مایلی سایرس

تیشرت‌ جنجالی کیتی پری

کیتی پری در سال 2010 با تیشرتی که روی آن شخصیت عروسکی «المو» چاپ شده بود در یکی از مصاحبه‌های تصویری‌اش حاضر شد که بعد از آن درخواست برای این تیشرت افزایش یافت!

نتیجه: این شخصیت کمیک و تیشرت آن موفق و پرفروش هستند.

تیشرت کیتی پری

تیشرت «Rihanna Deserved It»

شوخی با ریحانا با پیام «ریحانا لیاقتش را داشت» برای طرفداران میلیونی این خواننده‌ی مشهور پاپ نمی‌تواند جالب باشد.

نتیجه: سایت مرتبط با فروش این محصول، امکان خرید و نمایش آن را حذف کرد.

تیشرت ریحانا

تیشرت «I'm Too Pretty to Do Homework»

پیام « من خوشگل‌تر از انجام دادن تکالیفم هستم» که روی یک تیشرت به چاپ رسید با اعتراضات گسترده‌ای مبنی بر داشتن بدآموزی و ترویج زن ستیزی یه همراه داشت.

نتیجه: تولید کنندگان، نامناسب بودن این پیام را پذیرفتند و فروش آن متوقف شد.

تیشرت I'm Too Pretty to Do Homework

تیشرت برندا سانگ

این تیشرت که لوگوی فندی مشابه با نشان نازی‌ها روی آن چاپ شده بود و به نظر پاره و کهنه می‌آمد، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

تیشرت برندا سانگ

تیشرت «Eat Less»

این تیشرت چاپی حاوی پیام «کمتر بخورید» مدلی بسیار لاغر و رنگ پریده هم داشت با اعتراضات بسیاری رو به رو شد که آن را در تعارض با خود را دوست داشتند، می‌دانستند.

نتیجه: تولید این تیشرت متوقف شد که با ضرر بسیاری همراه بود.

تیشرت Eat Less

این موارد مثال‌هایی بودند از پیام‌های چاپ شده روی تیشرتی که به سادگی می‌تواند در سرنوشت یک برند و شخصیتی که آن را می‌پوشد تاثیر بگذارد.

1 دیدگاه در “جنجالی ترین تیشرت های چاپی دنیا

  1. سیامک گفت:

    مطلب بسیار مهیج و جالبی بود

دیدگاهتان را بنویسید