مجله خبری کارن چاپ

شال و روسری

مهم ترین نکته در انتخاب مدل شال و روسری لیز نخوردن (سُر نخوردن)، احساس راحتی هنگام استفاده از آن، عدم نیاز به مرتب کردن دائمی آن است که باید هنگام خرید به این سه نکته توجه ویژه ای داشته باشید؛ چرا که اگر انتخاب شما این سه مورد را نداشته باشد، شما را خسته خواهد کرد و بعد از چند بار استفاده از انتخاب خود پشیمان خواهید شد.

انواع طرح و رنگ های شال و روسری

همانطور که می دانیم، شال و روسری از متنوع ترین مدل پوشاک به حساب می آید و چاپ روی روسری باعث ایجاد تنوع زیاد طرح و مدل های آن شده و از این نظر خیلی خوب است اما انتخاب را نیز سخت تر می کند . به همین دلیل باید نکاتی را مدنظر قرار دهید که در پاراگراف اول هم به آن اشاره کردیم :

  • شال و روسری سنتی: این مدل در گذشته بیشتر در بین بانوان مسن طرفدار دارشت و دارای گل و بوته است. اما اخیرا بین جوان ها نیز طرفدار پیدا کرده و بسیاری از خانم ها به سمت وسایل سنتی و حتی لباس های سنتی میروند.

شال و روسری سنتی

  • شال و روسری مدرن (فانتزی): این مدل که بیشتر در بین خانم های جوان طرفدار دارد، طرح های بسیاری دارد که می توان از جمله آن ها به الگوهای نقاشی، رنگ های شاد و جیغ، الگوهای چهارخانه و . . . اشاره کرد .
  • شال و روسری تک رنگ: مدل های تک رنگ، ساده و نخی هستند و در صورتی که با استایل درستی انتخاب شوند، بسیار شیک و جذاب خواهند بود.

جنس و متریال شال و روسری ها

  • شال و روسری نخی: مدل شال و روسری نخی از پارچه های پنبه ای تهیه می شوند و به دلیل جنس نازک و لطیف آن که باعث عبور گرما و خنکی از آن می شود ، برای فصول بهار و تابستان مناسب هستند . جالب است بدانید روسری های نخی کمتر از سایر جنس ها روی سر ، لیز میخورند و به راحتی قابل شستشو و اتو کشیدن هستند .
  • شال و روسری ابریشمی: این مدل شال و روسری انتخاب مناسبی برای همه فصول سال می باشد و معمولا برای مجالس و با مدل لباس مجلسی مورد استفاده قرار می گیرند و همانطور که حدس می زنید به دلیل استفاده از ابریشم لطیف و مقاوم، گران قیمت هستند .

شال و روسری ابریشمی

  • شال و روسری حریر: اگر این مدل را با جنس نخی مقایسه کنیم، از لحاظ قیمتی مقداری گران تر بوده و سُر خوردن آن نسبت به نخی، بیشتر است. جنس حریر، نازک و سبک است و برای فصول گرم مناسب است.
  • شال و روسری ساتن: مدل روسری ساتن از پارچه های براق تهیه می شود که بیشتر برای مجالس و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر روسری ابریشم برایتان گران است، از شال و روسری ساتن استفاده کنید .

کیفیت شال و روسری های مختلف

نکته اصلی در این قسمت، راحتی است. هنگام انتخاب، اولین نکته، راحتی شال یا روسری برایتان باشد. در ظاهر که به آن نگاه می کنید دقت کنید؛ زدگی، لک، جابجایی در چاپ و نخ کش نشده باشد.

قواره های شال یا روسری

به طور معمول هر چه قواره بزرگ تر باشد، راحتی آن بیشتر است اما دقت کنید برای فصل های گرم سال از قواره بزرگ استفاده نکنید، زیرا ممکن است بیش از حد گرمتان شود . قواره استاندارد روسری ۹۰ سانتی است اما پیشنهاد کارشناس لکسور قواره حدودا ۱۰۰ است؛ چرا که بعد از گره خوردن، گردن شما دیده نخواهد شد.

سایز استاندارد شال معمولا ۷۰ سانت عرض در ۱۸۰ سانت طول می باشد اما پیشنهاد ما برای شال عرضی حدود ۸۰ تا ۱ متر است، چرا که تا شده و حجاب بیشتری دارد. در کل قواره، امری سلیقه ای است و بنا به سلیقه خود می توانید انواع قواره ها را امتحان کرده و بهترین را برگزینید.

دیدگاهتان را بنویسید